سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی خراسان رضوی:

دستگاههای مسئول برای مقابله با گرد و غبار آماده باشند

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با پیش‌بینی افزایش شدت وزش باد با صدور هشدار سطح نارنجی به دستگاه های مسئول برای مقابله با گرد و غبار، آماده باش داد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده روز دوشنبه سامانه خبری اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، با توجه به تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی از فردا سه شنبه تا اواخر هفته جاری، نواحی شمالی و شرق استان شاهد افزایش شدت وزش باد و در برخی نقاط رخداد توفان گرد و غبار خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: این رویداد موجب انتقال ذرات گرد و غبار به بیشتر نقاط استان و از جمله شهر مشهد خواهد شد و افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز شمال و شرق استان همراه با احتمال بروز خسارت و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

"انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نقاط و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی به ویژه نواحی مرکزی و مشهد به گونه‌ای است که در برخی ساعات کیفیت هوا برای تمامی گروه‌ها ناسالم خواهد شد. "

این اطلاعیه اثرات این رویداد را کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت به علت شدت وزش باد در نواحی بادخیز استان پیش‌بینی کرده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه از شهروندان خواسته است تا تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی به علت افزایش شدت وزش باد و همچنین افزایش شاخص آلودگی کیفیت هوا را در نظر بگیرند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد. در این نوع هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود، از این رو برای آماده باش دستگاه‌های مسوول هشداری با چنین رنگی برای مقابله با این پدیده خسارت زا صادر می‌شود.

هشدار‌ها به ترتیب از ضعیف تا قوی با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز دسته بندی می‌شوند.

برچسب ها: گرد و غبار ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.