سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت گندم در ۳۱ هزار هکتار اراضی استان سمنان هدفگذاری شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: هدفگذاری برای سال زراعی جدید کشت ۲۱ هزار هکتار گندم آبی و ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم دیم است.

محمدرضا قاسمی رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: در بخش گندم دیم امسال برای دومین سال متوالی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرای طرح کشت دیمزار‌ها برنامه‌ریزی شد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی گفت: برش محصولی در ارتباط با گندم، جو، دانه‌های روغنی مانند کلزا، کاملینا، حبوبات، و نباتات علوفه‌ای انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به اینکه تمرکز در این بخش بر شهرستان میامی و روستای کالپوش است، اقدامات لازم و هماهنگی در این زمنیه انجام شد و امید است با بارندگی در فصل پاییز به ویژه اواخر مهرماه، بتوان برنامه‌ریزی انجام شده در ارتباط با کشت محصولات پاییزه در حوزه دیم عملیاتی و اجرایی شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تأمین بذر مورد نیاز برای کشت پاییزه امسال خبر داد و اظهار داشت: در سال زراعی جدید یکی از اولویت‌های این سازمان توجه به کشت پاییزه است و در هفته گذشته نیز جلسه گردهمایی سالانه کشت پاییزه با حضور دستگاه‌های مرتبط و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: تدارک بذر به عنوان یکی از اولویت‌ها از سوی شرکت تعاونی و شرکت خدمات حمایتی بر اساس مصوبه کمیته فنی بذر تعیین شده است و در این راستا نیز بذر گواهی شده و مادری تدارک دیده شد و عملیات بوجاری و ضدعفونی و کیسه‌گیری آن‌ها انجام شد و در حال حمل به مراکز عرضه است و به زودی توزیع می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.