سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی مسابقه ملی ارائه شخصیت پارسی(پارس آرا)،در زاهدان برگزار شد

جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی مسابقه ملی ارائه شخصیت پارسی(پارس آرا)، درمحل اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان به صورت وبیناری ،با حضور اعضای برگزار کننده این رویداد، برگزارشد.

  روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان، در جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی مسابقه ملی ارائه شخصیت پارسی(پارس آرا)، توضیحات نماینده شورای فرهنگ عمومی ارائه وسپس اعضای حاضر در جلسه پیشنهاد ونظرات خود را ارائه کردند.

این مسابقه از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری کودک و نوجوان و نیز جمعی از پیشکسوتان صنایع خلاق، متولیان و نقش‌آفرینان در حوزه شخصیت‌پردازی با حمایت ویژه ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

مسابقه «پارس‌آرا» بستری رقابتی و شفاف برای ارائه طرح‌های شخصیت است. طرح‌های منتخب در فرآیند پارس‌آرا با مشارکت کسب ‌و کارهای فرهنگ‌بنیان موفق به توسعه سبک‌های اقتصادی مبتنی بر بازارپردازی شخصیت‌ها خواهند شد و از طریق جلب مشارکت‌های فرهنگی و اقتصادی در نمایشگاه پایانی، زمینه توسعه زنجیره محصولات فرهنگی و رسانه‌ای شخصیت‌ها فراهم می‌شود.

نخستین دوره مسابقه ملی طراحی و بازارپردازی شخصیت‌های پارسی «پارس آرا» در رشته‌های پویانمایی، بازی‌های ویدئویی، نشر مکتوب، نشر دیجیتال و سرگرمی‌های فیزیکی برگزار خواهد شد.

برگزیده اول مسابقه «پارس‌آرا» تندیس روزبه و ۱۰۰ میلیون تومان (برترین طرح شخصیت سال) و برگزیدگان اول هر رشته یک سکه بهار آزادی جایزه خواهند گرفت.

علاقه‌مندان تا ۳۰ مهر ۱۴۰۲ فرصت دارند با مراجعه به تارنمای https://parsara.net و ثبت مواردی همچون طرح اولیه داستان زندگی شخصیت‌ها، شناسنامه شخصیت‌ها، تصویرسازی شخصیت‌ها و مشخصات نمونه محصول در مسابقه شخصیت‌پردازی در حوزه کودک و نوجوان شرکت کنند.

هر طرح لازم است دارای یک فضای داستانی، شناسنامه و تصویرسازی از شخصیت‌ها باشد و دست‌کم منجر به یک نمونه محصول شده باشد.

شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی برای طراحی و توسعه شخصیت، تبیین ظرفیت‌های اقتصادی شخصیت‌های ایرانی-‌اسلامی، شبکه‌سازی متخصصان و مربیان حوزه طراحی شخصیت و توسعه آن، کمک به تأمین و جریان تولید محصولات فرهنگی شخصیت ‌محور، توانمندسازی تخصصی گروه‌های مستعد برای ارائه طرح‌ شخصیت‌ها و تسهیل در مشارکت فکری برای توسعه زنجیره محصولات فرهنگی شخصیت‌محور از جمله اهداف این مسابقه به شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.