سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۵ هزار هکتار از مزارع بوکان زیر کشت گندم می‌رود

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: امسال در ۷۵ هزار هکتار از مزارع بوکان عملیات کشت صورت می‌گیرد که از این میزان ۶۵ هزار هکتار در مزارع دیم و ۱۰ هزار هکتار در مزارع آبی است.

انور امینی‌خواه مدیر جهادکشاورزی بوکان با بیان اینکه امسال باتوجه به پیش‌بینی بارش پاییزی در نیمه دوم مهر ماه کشت گندم کمی زودتر از سال‌های قبل در این شهرستان آغاز شده، گفت: کشاورزان این شهرستان هر سال از ۱۵ مهرماه کشت گندم را در مزارع آغاز کرده و این روند تا اواسط آبان‌ماه و شروع فصل بارش‌های پاییزی تداوم دارد.

وی اضافه کرد: قبل از شروع فصل کشت بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تن انواع بذر گندم مرغوب بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد و در ضمن ۶ مرکز بوجاری گندم برای ضدعفونی و بوجاری گندم خودمصرفی کشاورزان فعالیت خود را از شهریورماه شروع کردند.

مدیر جهادکشاورزی بوکان ادامه داد: پارسال در مجموع بیش از ۷۵ هزار هکتار از مزارع بوکان به کشت گندم اختصاص داده شده و بیش از ۱۴۵ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شد که این مقدار برداشت تاکنون بی‌سابقه بوده است.

امینی‌خواه ادامه داد: در سال زراعی گذشته در مجموع بیش از ۷۵ هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد که تاکنون بخش زیادی از مطالبه کشاورزان پرداخت شده و قرار است تمامی مطالبه گندمکاران تا پایان مهر ماه جاری پرداخت شود.

وی گفت: هم اکنون پنج هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع تراکتور و ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه کارنده گندم در این شهرستان برای کشت پاییزه گندم فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۴۳۰ دستگاه از نوع کاشت مستقیم (کشاورزی حفاظتی) هستند.

امینی‌خواه با توصیه به کشاورزان مبنی بر استفاده از انواع کود بر اساس نیاز زمین کشاورزی خود، افزود: برای کشت پاییزه امسال ۳۳۰ هزار تن انواع کود شیمیایی اوره، فسفات و پتاسیم در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفته است.

سال زراعی از اول مهر هر سال آغاز و به پایان شهریور سال آینده موکول می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.