سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی مطرح کرد؛

تزریق بیش از ۹هزار میلیون متر مکعب گاز تولیدی پارس جنوبی به شبکه سراسری

باهوش گفت: در شش ماه نخست امسال، ۹ هزار و ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های ۱۳ گانه پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خط سراسری گاز تزریق شد.

احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز، بیش از ۷۵ درصد سهم تولید و تامین گاز کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: بزرگترین مرکز تولید انرژی کشور علاوه بر تولید گاز، محصولات اتان، پروپان، بوتان، میعانات گازی و گوگرد نیز تولید می‌کند و نقش مهمی در چرخش و شکوفایی اقتصاد کشور دارد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی یادآورشد: با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های این مجموعه و با تکیه بر توان و دانش بومی، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۲۴ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۴۷۳ بشکه میعانات گازی تولید شده است.

وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در ۶ ماه سال جاری انجام شده است و فقط پالایشگاه پنجم طبق برنامه در مهرماه آغاز و تا ۲۴ همین ماه نیز پایان خواهد یافت.

باهوش گفت: با تمهیداتی که صورت گرفته با ارسال گاز از طریق خطوط بین پالایشگاهی برای پالایشگاه‌های ششم، هفتم، هشتم، و چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی بدون کاهش خوراک دریافتی از سکو، عملیات تعمیرات اساسی انجام شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.