سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دادگستری:

امنیت مهمترین حق کودکان است

وزیر دادگستری و رییس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، امنیت را مهمترین حق کودکان دانست.

امین‌حسین رحیمی روز یکشنبه همزمان با روز ملی کودک در دبستان هیات امنایی شهید بهشتی منطقه ۶ تهران، افزود: شکل‌گیری شخصیت کودکان به نوع ارتباط والدین مرتبط است و نباید سکوت و بی‌توجهی ظاهری آنان در مجادلات والدین را حمل بر بی‌تاثیری این رفتار‌ها در شخصیت و آینده آنان برشمرد.

وزیر دادگستری اظهارداشت: مدرسه فقط جای آموزش نیست بلکه بخشی از امنیت روانی کودکان و شکل‌گیری شخصیت آنان حاصل نوع تعامل مربیان و معلمان در محیط مدرسه است. مدرسه در کنار آموزش، محل پرورش هم هست و همه الزامات و زمینه‌های این پرورش برای کودکان باید فراهم باشد.

رییس مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، ادامه داد: آرامش، برای کودکان بستری را فراهم می‌کند که شخصیت آنان به خوبی و با عزت نفس پرورش یابد. به عنوان مرجع ملی حقوق کودک، وظیفه داریم دستگاه‌های متولی امور کودکان در کشور را هماهنگ و هم‌آوا کنیم تا از این طریق حقوق کودکان به بهترین نحو برقرار و حفظ شود.

با اجرای مقررات جدید کودکی در پرورشگاه نگهداری نمی‌شود

وزیر دادگستری از برنامه و هدف مرجع ملی حقوق کودک گفت: در این مرجع به کودکانی که به هر دلیل از نعمت والدین محروم هستند و در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، توجه ویژه داریم. برنامه مرجع ملی حقوق کودک، سپردن این کودکان به خانواده‌های تایید شده و دارای صلاحیت است تا دوران کودکی را در دامان خانواده و در سایه مهر پدر و مادر بگذرانند. بر این اساس با اصلاح مقررات و تعیین شیوه‌نامه جدید، بهزیستی این امکان و مجوز را پیدا کرده است تا این کودکان را از مراکز خود به صورت موقت به خانواده‌ها سپرده و هیچ کودکی دیگر در پرورشگاه‌ها نگهداری نخواهد شد.

رحیمی با اشاره به روز کودک و محیط زیست است؛ افزود: کودکان می‌توانند کمک کنند تا محیط زیستی سالم و خوب داشته باشیم. پدران و مادرانی هستند که زباله‌ها را در منزل تفکیک نمی‌کنند و باعث می‌شوند زباله‌گرد‌ها در جستجوی زباله‌های قابل بازیافت، سایر مواد موجود در کیسه‌های زباله را در خیابان و محیط رها کنند. کودکان باید به مادران و پدران خود تذکر دهند تا زباله خشک و‌تر را در منزل تفکیک کنند تا زمینه ایجاد محیط زیست پاک و سالم فراهم آید.

رییس مرجع ملی حقوق کودک، روز جهانی کودک را به کودکان و والدین و مربیان آنان تبریک گفت و آرزو کرد تا همه کودکان امکان تحصیل و زندگی مناسب را داشته باشند.

رحیمی گفت: باید با کمک هم شرایطی را فراهم کنیم تا کودکان کار و خیابان امکان تحصیل را داشته باشند، این حق بچه‌هاست که فقط شادی و بازی کنند و به درس خواندن مشغول باشند، سرمایه‌های اصلی این کشور بچه‌ها و کودکان هستند و ما وظیفه داریم شرایط مناسب برای آموزش و پرورش آنان را فراهم کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
کدام کودکانه؟کودکانی که به خاطر فقر پدر مجبور شده بره سر کار..پدری که کارش رو افغانیها تصاحب کردن چون کار کارگر ساختمانی شده برای افغانها خجالت بکشید خیانت کار به قشر کارگر ساختمانی