سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد فرصت‌های اقتصادی در گذرگاه‌های مرزی قصرشیرین

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با تشریح فرصت‌های اقتصادی در گذرگاه‌های مرزی این شهرستان با کشور همسایه گفت : توسعه تجارت در مرز پرویزخان به نفع شهروندان ایران و عراق است.

محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشیرین در نشست بررسی مشکلات مرز رسمی پرویزخان که با حضور مسئولان شهرستان قصرشیرین و مرز پرویزخان عراق در سالن جلسات پایانه این مرز رسمی برگزار شد، گفت : مراودات منطقه اقلیم کردستان عراق و شهر‌های غربی استان کرمانشاه ریشه تاریخی دارد و سال‌های زیادی است که مرزنشینان این مناطق با هم روابط تجاری، فرهنگی و قومی دارند.

وی اظهار کرد: تجارت و مبادلات مرزی بهانه‌ای برای توسعه بیشتر مناسبات ۲ کشور ایران و عراق است که از گذشته‌های دور تاکنون پیوند دوستی و برادری دارند، هر چند دشمنان ۲ ملت سعی در ایجاد خلل در این روابط دارند.

نجفی گفت: برخی مسائل که در مرز پرویزخان به عنوان مشکل مطرح می‌شود، نمی‌تواند مانعی در مسیر توسعه مناسبات ۲ طرف باشد با این وجود هرگونه چالش حتی در سطح اندک را نمی‌پذیریم و باید رفع شود.

وی گفت: به منظور مقابله با قاچاق سوخت طرف عراقی باید طرح فول باک (باک پر) در کامیون‌های خود را اجرا کند و رانندگان عراقی را مکلف کند که باک اضافی خود را بردارند؛ همچنین از تردد کامیون‌های خالی که با قصد دریافت سوخت وارد مرز پرویزخان می‌شوند جلوگیری تا به کاهش قاچاق سوخت کمک شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در خصوص برگزاری آیین اربعین حسینی با حضور خیل زائران ایرانی از میزبانی شایسته مردم و مسئولان کشور عراق قدردانی کرد.

پرویزخان بالاترین حجم تجارت با کشور ایران را دارد

مدیر مرز پرویزخان عراق در این نشست با بیان اینکه این مرز رسمی بالاترین حجم تجارت با کشور جمهوری اسلامی ایران را دارد، گفت: طی ۶ ماه نخست امسال شاهد تجارت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری در گذرگاه رسمی پرویزخان هستیم که در هیچ مرز دیگری این حجم مبادلات وجود ندارد.

عباس اسماعیل افزود: تلاش می‌کنیم با برطرف کردن مشکلات رانندگان و مسائلی که در مراودات مرز پرویزخان خلل ایجاد می‌کنند، تجارت را به چهار میلیارد دلار در سال افزایش داده و خواسته مقامات اقلیم کردستان و بغداد هم بر توسعه تبادلات است.

وی اظهار کرد: به عنوان مسئولان مرز در ۲ کشور عراق و ایران وظیفه داریم مشکلات را برطرف و تجارت را افزایش دهیم که برای هر ۲ کشور مزایای خوبی خواهد داشت.

مدیر مرز پرویزخان عراق گفت: با همکاری مسئولان گمرک و پایانه مرزی پرویزخان در طول ۲ سال گذشته این مرز حتی یک روز تعطیل نشده و تداوم این روند منوط به برطرف شدن مشکلات رانندگان عراقی است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.