سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از هزار و ۶۵۸ طرح عمرانی در روستاهای لرستان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: طی ۲ سال گذشته و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم هزار و ۶۵۸ طرح عمرانی و زیربنایی در این استان انجام شده است.

حمزه مویدی نژاد بیان کرد: در راستای محرومیت زدایی و توسعه خدمات روستایی در دولت سیزدهم یک هزار و ۶۵۸ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال توسط دهیاری ها و مدیریت امور روستایی و شوراهای استانداری استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین به مناسبت گرامی‌داشت روز روستا و عشایر ۲۴۱ طرح با اعتبار ۳۹۰ میلیارد ریال توسط دهیاری های استان و ۱۲۶ طرح با اعتبار ۶ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال توسط دستگاه های اجرایی استان در حوزه طرح های عمرانی و امور زیربنایی روستاهای استان اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان ادامه داد: ۳۶۷ طرح در این راستا با اعتبار ۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال روز گذشته (شنبه) به مناسبت روز روستا و عشایر در این استان بهره برداری شد.

مویدی نژاد عنوان کرد: سه هزار و ۴۰۷ روستا در این استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۳۵۹ روستا براساس قانون به دلیل جمعیت بالای ۳۰ خانوار دارای دهیاری هستند.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۳۸۶ روستا در استان دارای شورای اسلامی هستند که در مجموع چهار هزار و ۲۳۸ نفر اعضای این شوراها هستند.

مویدی نژاد با بیان اینکه از مجموع سه هزار و ۴۰۷ روستا در لرستان ۲ هزار و ۹۸۱ روستا دارای سکنه و ۴۲۹ روستا خالی از سکنه هستند، ادامه داد: اکنون ۱۶ پایگاه آتش نشانی ، ۱۲۰ ساختمان ملکی دهیاری و ۷۰ دهیاری با ساختمان اجاره ای در روستاهای استان وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: ۱۱ روستای هدف گردشگری در این استان وجود دارد که با پیگیرهای انجام شده با توجه به ظرفیت توسعه گردشگری روستایی تلاش می شود این تعداد به ۵۰ روستا افزایش یابد.

منبع: ایرنا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.