سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مالزی: جهان موضع محکم‌تر در قبال رژیم آپارتاید صهیونیستی اتخاذ کند

به دنبال تشدید جنگ میان نیرو‌های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی، دولت مالزی از جامعه جهانی خواست تا موضعی محکم‌تر در قبال رژیم آپارتاید صهیونیستی اتخاذ کند.

بر اساس بیانیه امروز وزارت خارجه مالزی، این کشور از طرف‌های درگیر جنگ جاری خواست حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و برای کاهش تنش تلاش کنند.

طبق گزارش خبرگزاری برناما، در این بیانیه آمده است: علت اصلی تشدید این تنش‌ها را باید مشخص کرد. فلسطینیان در معرض اشغال غیرقانونی طولانی مدت، محاصره و رنج، هتک حرمت به مسجد الاقصی و همچنین سیاست سلب مالکیت توسط اسرائیل به عنوان اشغالگر قرار گرفته اند. 

 ناهماهنگی در اقدام جهانی علیه رژیم اسرائیل، اجرای یکسان اصول بین‌المللی را زیر سؤال می‌برد و نیاز به یک موضع ثابت‌تر در رسیدگی به یک رژیم آپارتاید را برجسته می‌کند.

 نباید در برخورد با رژیمی که آپارتاید را اعمال می‌کند و آشکارا حقوق بشر و قوانین بین المللی را نقض می‌کند، رفتار نامتناسب و ریاکاری آشکار وجود داشته باشد. مالزی با تاکید مجدد بر حق مسلم فلسطینی‌ها برای بازگشت به خانه‌های خود، تاکید می‌کند آن‌ها حق دارند در مرز‌های شناخته شده بین المللی خود بر اساس مرز‌های قبل از ۱۹۶۷، با پایتختی بیت المقدس شرقی، در صلح زندگی کنند.

مالزی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست فوراً یک جلسه اضطراری تشکیل دهد تا از همه طرف‌ها بخواهد خشونت را متوقف کنند و به جان غیرنظامیان بی‌گناه احترام بگذارند و از آن‌ها محافظت کنند.

در این بیانیه آمده است شورای امنیت سازمان ملل باید مسئولیت مبتنی بر منشور خود را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی انجام دهد.

گفتنی است نیرو‌های مقاومت فلسطین از صبح دیروز (شنبه) عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.