سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلیه دستگاه‌های اجرایی در ثبت املاک و اراضی به‌موقع عمل کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی در ثبت املاک و اراضی و سایر اموال غیرمنقول از جمله انفال و اموال تملیکی را شفاف و به‌موقع عمل کنند.

  منصور بیجار در جلسه بررسی اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه مولدسازی دارایی‌های دولت بیان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط سازمان امور اقتصادی و دارایی استان، تمام املاک مازاد شناسایی شده در راستای اجرای این آیین‌نامه تنها ۹۵ فقره است که این عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ثبت اطلاعات موردنیاز در سامانه سادا قابل‌قبول نیست.
 
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی ملزم به ثبت اطلاعات اموال خود در این سامانه هستند و عدم اجرای این بند توسط مدیران مربوطه دستگاه‌های اجرائی، تخلف محسوب می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: در این جلسه ضمن تعیین بازه زمانی برای کلیه دستگاه‌های اجرایی که توسط دبیرخانه هیئت اعلام خواهد شد؛ تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ملزم هستند اطلاعات اراضی، املاک و سایر اموال غیرمنقول از جمله انفال و اموال تملیکی که به‌عنوان مالک، بهره‌بردار، متولی و نماینده دولت در اختیار دارند اعم از اینکه مورد بهره‌برداری بوده یا متولی واگذاری باشند (دارای سند مالکیت یا فاقد سند مالکیت، اجاره‌ای، وقفی و حقوق و امتیازات مرتبط با اموال غیرمنقول ازجمله حق انتفاع، حق ارتفاق و حق سرقفلی) را در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرائی (سادا) ثبت کنند و هرگونه پرداخت بابت تجهیز، نگهداری و سایر هزینه‌ها برای موارد ثبت نشده در سامانه سادا ممنوع است.
 
بیجار با تأکید بر اینکه دبیرخانه اجرای مولدسازی دارایی‌های دولت نه‌تن‌ها باید نسبت به کنترل ثبت اطلاعات اراضی اقدام کنند؛ بلکه باید صحت کلیه اطلاعات درج شده را از اداره ثبت‌اسناد و املاک استان نیز استعلام شود.
 
در پایان این جلسه مقرر شد؛ دبیرخانه هیئت، اقدامات و پیگیری‌های انجام شده و همچنین برگزاری جلسات باهدف شفاف‌سازی مفاد آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت را با مدیران دستگاه‌های اجرایی را به‌صورت هفتگی ارائه کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.