سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب جنگ در فلسطین در رسانه‌های بیگانه

عملیات موفقیت‌آمیز مقاومت فلسطین به قدری جهان را شوکه کرد که اکثر رسانه‌های بین‌المللی آن را غافلگیرکننده نامیدند.

محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس روز گذشته شروع عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

میزان غیرمنتظره بودن این عملیات به اندازه‌ای بود که کارشناسان آن را با جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی مقایسه و اعلام کردند صهیونیست‌ها از زمان حمله ناگهانی سوریه و مصر در سال ۱۹۷۳ در چنین موقعیتی قرار نگرفته بودند.

این در حالی است که تلفات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در پی عملیات طوفان الاقصی به ۳۰۰ کشته و بیش از ۱۴۵۰ مجروح رسیده که حال ۲۸۵ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است. رسانه‌های بیگانه با پوشش دادن اخبار این درگیری نظرات خود را نبز اعلام کرده‌اند.

الجزیره انگلیسی گزارشی در خصوص این حمله برق‌آسا مقاومت فلسطین نوشت و به تحقیر صهیونیست‌ها اشاره کرده و گفت: از غرور تا تحقیر: ۱۰ ساعتی که اسرائیل را شوکه کرد حمله برق آسا فلسطین یک شکست نظامی و یک فاجعه سیاسی برای اسرائیل در ابعاد عظیم است.

یکی از ستون‌نویسان نیویورک تایمز این تیتر را برای گزارش خود انتخاب کرد: بدترین روز جنگ اسرائیل. او در ادامه نوشت زمانی که برای اطلاع از جزئیات دقیق این حمله به دوست خود در روزنامه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی زنگ زده است آن صهیونیست به او گفته است این بدترین روز جنگ اسرائیل از زمان جنگ یوم کیپور بود. وحشتناک بود.

بی بی سی انگلیسی برای نشان داد حجم غافلگیری رژیم صهیونیستی از حمله طوفان الاقصی مقاومت این تیتر را انتخاب کرد: حماس با جدی‌ترین حمله خود اسرائیل را کور کرد. این رسانه در ادامه نوشت اسرائیل از جاه طلبانه ترین عملیاتی که حماس تا کنون انجام داده غافلگیر شد. ابعاد آنچه اتفاق افتاده است بی سابقه است.

شبکه ان سی ان بی سی نیوز آمریکا به نقل از صهیونیست‌های نوشت که تل‌آویو پس از غافلگیری حمله حماس که در ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته است قول انتقامی قدرتمند را داد.

 

مجله اکونومیست نیز به عنصر غافلگیری عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد. این مجله نیز اعتراف کرد حمله مردم فلسطین به اراضی اشغالی خونین و یادآور جنگ یوم کیپور (جنگ کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۳) بوده است.

روزنامه انگلیسی گاردین که نتوانسته است این حمله را هضم کند درباره طوفان الاقصی نوشت: مثل یک فیلم است: اسرائیلی ها با ناباوری به حمله حماس واکنش نشان می دهند. بینندگان تلویزیونی مات و مبهوت شاهد درخواست کمک در سراسر جنوب اسرائیل بودند.

فرانس ۲۴ نیز از شکست تاریخی رژیم صهیونیستی برای تیتر خود استفاده کرده و نوشت: حمله غافلگیرانه حماس یک «شکست تاریخی» برای سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل است. گروه فلسطینی حماس روز شنبه حمله بی‌سابقه‌ای را به اسرائیل آغاز کرد و هزاران موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک کرد، در حالی که ده‌ها سرباز از طریق هوا، زمین و دریا به مرزهای به شدت مستحکم‌شده اسرائیل در چندین نقطه نفوذ کردند. به گفته دیوید خلفا، کارشناس خاورمیانه، این حمله اسرائیل را کاملاً غافلگیر کرد و نشان دهنده یک "شکست تاریخی" برای سرویس های اطلاعاتی آن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
خیبر شکن
۲۳:۳۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
صبح صادق زده وو ضربت آخر ماندست
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
الهی خیر نبینه کسی که آتش اختلاف و جنگ را بین انسان ها شعله ور می کند
من دلم هم برای زنان و کودکان فلسطینی و هم برای زنان و کودکان اسرائیلی می سوزد

خیر نبینه کسی که دوست داره همیشه جنگ و خونریزی بین فلسطین و اسرائیل برقرار باشه...
همه انسان هستیم
همه مثل هم هستیم
هیچ انسانی بر انسان دیگر برتری ندارد
جنگ تا کی؟
خونریزی تا کی؟
چرا صلح نباشه...چرا آشتی نباشه...
خدا جنگ افروزان را لعنت کنه
خدا بیماران روانی که از کشته شدن انسان ها، جنگ میان قوم ها لذت میبرند، لعنت کنه....
خدا شر بیماران روانی و خونخوار و جنگ طلب را از سر تمام مردم دنیا کم کنه...
من یک مادرم، جگرم پاره پاره میشه خبر فوت کودکان را می شنوم....
ژاپن با اون همه تلفات در بمباران اتمی، در نهایت نه به جنگ را پذیرفت و آرامش مردمانشان را به جنگ و خونریزی و تعصب ترجیح دادند...حتی به قیمت پذیرش خفت و خواری، عوضش جلوی کشتار بیشتر و تنش و استرس مردمانشان را گرفتند....
اگر بیماران روانی و جنگ طلبان و جنگ دوستان بگذارند، مردمان اسرائیل و فلسطین می توانند در آرامش کنار هم زندگی کنند....
خدا جنگ آفرینان، جنگ طلبان و جنگ دوستان را لعنت کند...همه ی اینها به روانپزشک احتیاج دارند
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
نمیخاد دلت برا اسرائیل جنایتکار بسوزه کاش همشون به درک واصل بشن
شیدا
۱۰:۵۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
به نظرم باید محور مقاومت چنان درس عبرتی به صهیونیست ها نشان بدهد که نه تنها در فلسطین بلکه در هیچ جای دنیا دنبال سوراخ موش یا کشور مستقل اسراییل نگردند. ...