سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فایننشال تایمز:

عملیات حماس وحشتناک‌ترین کابوس را علیه تل‌آویو به راه انداخت

فایننشال تایمز در یادداشتی عملیات «طوفان الاقصی» را «کابوس اسرائیل» دانسته و می‌گوید این حمله غافلگیرانه نشان‌دهنده شکست اطلاعاتی تل‌آویو است.

نشریه فایننشال تایمز در گزارشی که در خصوص عملیات «طوفان الاقصی» منتشر کرده به بررسی ابعاد این عملیات و توانایی جنبش حماس پرداخته و می‌نویسد این عملیات نشان‌دهنده یک شکست اطلاعاتی بزرگ برای رژیم صهیونیستی است.

فایننشال تایمز می‌نویسد: «عملیات مرگبار، با دقت برنامه‌ریزی شده و چند وجهی حماس وحشتناک‌ترین کابوس اسرائیل را به راه انداخته است». این نشریه همچنین به نقل از تحلیلگران صهیونیست عملیات طوفان الاقصی را بدترین حمله در سرزمین‌های اشغالی از سال ۱۹۴۸ (سال تاسیس غیرقانونی آن) دانسته است. 

فایننشال تایمز در ادامه نوشته است: «این لحظه‌ای بسیار مهم برای اسرائیل است، زیرا با اینکه از آسیب‌پذیری خود کاملا آگاه است، اما مدت‌هاست به توانایی نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی خود در پیشگیری و سرکوب تهدیدات می‌بالد». 

فایننشال تایمز در خصوص توانایی بالای حماس در انجام چنین عملیاتی می‌نویسد: «توانایی حماس برای انجام چنین حمله‌ای که به خوبی برنامه‌ریزی‌شده، آن هم از درون محدوده‌های فقیر نوار غزه که با حصار‌ها و پست‌های بازرسی ارتش اسرائیل محاصره شده است حاکی از یک شکست اطلاعاتی عظیم است که موج شوک و ترس را در جامعه اسرائیل ایجاد خواهد کرد».

این نشریه عملیات «طوفان الاقصی» را بازتابی از جنگ سال ۱۹۷۳ اعراب علیه رژیم صهیونیستی می‌خواند و می‌گوید بعید است حماس حمله خود را نزدیک پنجاهمین سالگرد حمله اعراب به صورت تصادفی آغاز کرده باشد. 

گفتنی است بیش از ۱۳ ساعت از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش حماس می‌گذرد. طی این عملیات غافلگیرانه، افراد مسلح از گروه‌های مقاومت موانع امنیتی را شکستند و به درون سرزمین‌های اشغالی نفوذ کردند. از سوی دیگر، حماس با رگباری از موشک‌ها جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفت. طی این عملیات بیش از ۱۰۰ صهیونیست کشته شده اند.

بسیاری از رسانه‌ها به بررسی ابعاد این عملیات پرداخته و می‌گویند نقص اطلاعاتی و شکاف در رژیم صهیونیستی سبب شده است حماس موفق شود عملیاتی بزرگ را به صورت غافلگیرانه ترتیب دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.