سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای ارفاقات قانونی به هزار و ۹۸۸ زندانی در قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین از آزادی یک هزار و ۹۸۸ زندانی با استفاده از تاسیسات ارفاقات قانونی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه کاهش جمعیت زندان‌ها یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضا می‌باشد، گفت: تاسیسات ارفاقی قانونی مواردی است که زندانیان می‌توانند در صورت داشتن شرایط از آن بهره‌مند شده و به آغوش گرم خانواده باز گردند.

وی ادامه داد: این تاسیسات ارفاقی شامل آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات، عفو و مرخصی منجر به آزادی و… می‌باشد ولیکن به مجرمانی که مشمول جرائم خشن می‌باشند تعلق نخواهد گرفت.

شعبانی افزود: در سال جدید برنامه حضور قضات در زندان و بررسی مسائل و مشکلات مددجویان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و قطعاً این دیدار‌ها روند آزادی زندانیان را تسریع خواهد کرد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: افزایش صدور آرای جایگزین حبس و استفاده از نهاد‌های ارفاقی به منظور کاهش جمعیت کیفری هدف گذاری شده و قضات استان در راستای تحقق این امر اهتمام ویژه دارند.

شعبانی اضافه کرد: از ابتدای سال جدید تا پایان شهریور با تلاش و مساعدت قضات و مجموعه قضایی استان موجبات آزادی یک هزار و ۹۸۸ نفر از مددجویان زندان‌های استان قزوین فراهم شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: رفتار مددجویان در دوران تحمل حبس در روند آزادی آن‌ها موثر است و هرچقدر در مسیر اصلاح قرار گیرند قطعاً دستگاه قضایی نیز برای آزادی آن‌ها تلاش خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.