سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۰ درصدی کلاهبرداری‌های اینترنتی

امسال کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان چهارمحال و بختیاری با افزایش ۵۰ درصدی همراه است.

سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات چهارمحال و بختیاری (فتا) با اشاره به اینکه ۸۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا در خصوص جرایم و کلاهبرداری مالی است، گفت: کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان ۵۰ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی از فروشگاه‌های اینترنتی فاقد مجوز‌های لازم هستند و افراد سودجو برای فریب مردم و کسب منفعت اقدام به راه‌اندازی این سایت‌ها می‌کنند، افزود: افراد باید دقت داشته باشند که خرید‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد) و یا نشانگاه‌های اعلامی از طرف ارگان‌های رسمی و معتبر کشور انجام دهند.

عسگری اظهار کرد: هم‌اکنون برخی از مشتریانی که از سایت‌های فاقد مجوز خرید می‌کنند و یا به آگهی‌های مندرج در سایت‌های فروش آنلاین مراجعه می‌کنند، پس از خرید از کالا‌های دریافتی خود ناراضی هستند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار در خرید‌های آنلاین کسب‌وکار‌های فاقد مجوز تبلیغات اغواکننده‌ای را به نمایش می‌گذارند که باعث جلب توجه مشتریان و کاربران فضای مجازی می‌شود به همین دلیل کاربران فضای مجازی باید مراقب باشند فریب این تبلیغات اغواکننده را نخورند و در هر خرید اینترنتی به اصالت سایت توجه و اطمینان حاصل کنند که سایت دارای"‌ای نماد" باشد.

عسگری اضافه کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارید.

وی با تاکید بر اینکه همه اجناس این مراکز قابلیت خرید و ضمانت خرید ندارد، گفت: افراد باید بعد از خرید جنس و رویت آن در صورت رضایت پول پرداخت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.