سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امارات، مصر و ونزوئلا حمله تروریستی در سوریه را محکوم کردند

کشور‌ها و گروه‌های بسیاری در جهان حمله تروریستی روز گذشته به دانشگاه افسری سوریه را تسلیت گفتند.

دولت ونزوئلا حمله تروریستی را که مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان افسران دانشکده نظامی در حمص را هدف قرار داد، به شدت محکوم کرد. بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ونزوئلا، دولت این کشور به خانواده جان باختگان این حادثه تسلیت گفت و ابراز امیداوری کرد که صلح پایدار به سرعت در سراسر سوریه فراگیر شود.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص در کشور برادر سوریه را شدیدا محکوم می‌کند. وزارت امور خارجه مصر ضمن عرض تسلیت به دولت و مردم سوریه و خانواده‌های قربانیان برای قربانیان رحمت واسعه الهی مسئلت و برای مجروحین شفای عاجل آرزو کرد.

از سویی دیگر خبرگزاری رسمی امارات (وام) شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امارات متحده عربی این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که با هدف برهم زدن امنیت و ثبات بوده و مغایر با ارزش‌ها و اصول بشردوستانه است، رد می کند.

وزارت دفاع سوریه عصر روز گذشته اعلام کرد در پی حمله پهپادی گروه‌های تروریستی به یک دانشکده نظامی در استان «حمص» سوریه، ده‌ها نظامی و غیر نظامی جان خود را از دست دادند. وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه سوریه در همان ساعات اعلام کردند «با تمام قوا» به این حمله تروریستی پاسخ خواهند داد. 

وزارت بهداشت سوریه صبح امروز، جمعه اعلام کرد که تعداد شهدای حمله تروریستی حمص به ۸۹ شهید از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک افزایش یافته و تعداد مجروحان هم به ۲۷۷ نفر رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.