سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه ۸۲ طرح فناورانه در کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور

وزیر بهداشت گفت: بانک اطلاعاتی قوی باید تشکیل شود تا اطلاعات در اختیار استادان و دانشجویان علوم پزشکی قرار بگیرد.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور گفت: بعد از ۴۴ سال از پبروزی انقلاب، قوی ترین مسائل حوزه سلامت مربوط به ایران است و کشورمان در بسیاری از شاخص های سلامت در منطقه اول است. در کشور ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی سلامت فعال است و معتقدم که در  این مراکز دانشجویان باید به کارهای پژوهشی بپردازند. 

به گفته وی «میران تجویز دارو در هر نسخه در ایران بیش از ۳ است در صورتی که این میزان در دنیا به طور متوسط ۱/۶ قلم  در هر نسخه است. در این کنگره ۸۲ طرح فناورانه ارائه شده  و ۴۸ اختراع در بین دانشجویان به ثبت رسیده است.»

او ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب تعداد رشته های فوق تخصصی به اندازه انگشتان دو دست نبوده است. با وجود اعمال تحریم های ناجوانمردانه از سربالایی ها عبور کرده و در تمام حوزه ها نیازمند پژوهش هستیم. پژوهش برای دانشجویان علوم پزشکی امری واجب است و معتقدم که دانشجویان باید روش های تحقیق را به درستی بدانند. در پژوهش دانشجویان باید به دنبال یافته های علمی باشند و برای انجام این کار باید تحقیق کنند. 

وزیر بهداشت افزود: بانک اطلاعاتی قوی باید تشکیل شود تا اطلاعات در اختیار استادان و دانشجویان علوم پزشکی قرار بگیرد. یک محقق باید با استفاده از اطلاعات یک شیوه نوین و روشی جدید را ایجاد کند و در ایده پردازی مولفه منطق از اهمیت زیادی برخوردار است. در درسنامه علوم پزشکی باید چند واحد تحت عنوان روش تحقیق در دانشگاه های علوم پزشکی گنجانده شود. 

او افزود: اعضای هیئت علمی می توانند شتاب تولید علم را به جلو به پیش ببرند. دانشجو باید به خوبی مهارت های لازم را در دوران تحصیل فرا بگیرد. در دوران شیوع بیماری کرونا شش نوع واکسن کرونا توسط محققان کشور تولید شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.