سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبود وضعیت آماری بخش کشاورزی نیازمند اجرای طرح کاداستر

رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی کشور گفت: برای رسیدن به اطلاعات دقیق و مناسب و زیر ساختی در بخش کشاورزی بایستی تلاش شود تا این طرح به طور کامل اجرا شود.

کمال ربانی زاده مشاور وزیر و رئیس قرارگاه رصد خانه کشاورزی کشور در نشست بررسی مسائل و مشکلات سامکا گفت: هدف گذاری برای اجرای طرح کاداستر در کشور انجام شده و برای رسیدن به اطلاعات دقیق و مناسب و زیر ساختی در بخش کشاورزی بایستی تلاش شود تا این طرح به طور کامل اجرا شود.

وی افزود: قزوین در اجرای طرح کاداستر جزو استان‌های پیشرو در سطح کشور محسوب می‌شود و استفاده از ابزار‌های جدید و فناوری نوین در اجرای طرح کاداستر در پهنه‌های جهاد کشاورزی می‌تواند ما را سریعتر به هدف برساند.

ربانی زاده گفت: نقشه‌ها و اطلاعات در دسترس بایستی با کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به صورت توصیفی ترسیم شود.

وی افزود: وضعیت آمار در بخش کشاورزی آنچنان دقیق نیست و به همین جهت رصد خانه کشاورزی برای تهیه آمار دقیق محصولات کشاورزی و زراعی راه اندازی شده است.

 رئیس قرارگاه رصد خانه کشاورزی کشور اضافه کرد: این رصد خانه اطلاعات حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی را دریافت و در اختیار مجموعه‌های تخصصی برای برنامه ریزی مناسب و دقیق این بخش قرار می‌دهد.

این مسئول گفت: رصد خانه بخش کشاورزی ضمن بهره گیری از ابزار‌های نوین و ایجاد پایگاه داده و اطلاعاتی دقیق و بموقع زمینه لازم را برای بهره مندی فعالان بخش کشاورزی برای برنامه ریزی مناسب فراهم می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.