سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طولانی‌ترین آزادراه کشور امروز به بهره‌برداری می‌رسد

صرفه جویی سالانه ۱۳۰ میلیون لیتر سوخت با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهره‌برداری از آزادراه اصفهان _ شیراز کاهش ۷۰ درصدی تصادفات جاده‌ای و صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف سوخت را به همراه دارد.

خیر الله خادمی گفت: آزادراه اصفهان _ شیراز ، طولانی ترین آزاد راه‌ کشور  امروز به  بهره برداری می رسد. طول این آزادراه ۲۱۲ کیلومتر در شش قطعه است و به کل بزرگراه یک قطعه اضافه شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، بهره برداری این پروژه توسط بخش خصوصی بوده و پنجاه درصد این کار را دولت انجام داده است.

او می گوید: بهره‌برداری از این آزادراه به میزان  ۹ درصد  طول آزاد راه‌های کشور را افزایش می یابد یعنی طول آزادراه های ما به نزدیک سه هزار کیلومتر می‌رسد.

خادمی گفت: این پروژه  این آزاد راهی استان اصفهان را به استان دیگری وصل می‌کند و زمان سفر را نزدیک به دو ساعت کاهش می‌دهد.  کاهش مصرف سوخت در صورت افتتاح این آزاد راه ۱۳۰ میلیون لیتر در سال است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، افزود: این آزاد راه اتصال بین استان فارس و اصفهان را برقرار می‌کند و بخشی از کریدور آزادراه شمال به جنوب کشور است. این کریدور در ادامه باید به سمت جنوب رود.

خادمی گفت: این آزاد راه یک تحولی در استان‌های هرمزگان و فارس در حوزه حمل و نقلی ایجاد می‌کند. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه به طور مشخص برای استان فارس این آزاد راه  بسیار  مهم است و یک مسیر میانبر جدیدی به شمار می‌رود افزود: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این آزادراه تصادفات این محور هفتاد درصد کاهش داشته باشد و میزان خسارت های مالی و جانی هم کاهش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
با تکمیل آزادراه تبریز مرند بازرگان ، مسیر تهران به ترکیه و اروپا را کوتاه تر کنید

در جاده تبریز به سمت بازرگان ، خودروهای ترانزیتی بسیاری تردد می کنند و این جاده هیچ امنیتی ندارد و خیلی باریک و خطرناک هست.
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
با تکمیل آزادراه تبریز مرند بازرگان ، مسیر تهران به ترکیه و اروپا را کوتاه تر کنید

در جاده تبریز به سمت بازرگان ، خودروهای ترانزیتی بسیاری تردد می کنند و این جاده هیچ امنیتی ندارد و خیلی باریک و خطرناک هست.
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
با تکمیل آزادراه تبریز مرند بازرگان ، مسیر تهران به ترکیه و اروپا را کوتاه تر کنید

در جاده تبریز به سمت بازرگان ، خودروهای ترانزیتی بسیاری تردد می کنند و این جاده هیچ امنیتی ندارد و خیلی باریک و خطرناک هست.
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
آزادراه تبریز ارومیه را تکمیل کنید
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
برای دولت خیلی خوبه که ظرف 1 ماه هزینه ساخت بزرگراه را از طریق گرفتن عوارض در میاره و الباقی عمر سود خالص به جیب میزنه ؟!
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
خدا وکیلی چطو حساب کردی یک چهارم جمعیت شسراز بخان از ولیعصرم برن تا برسن این جاده ده لیتر بنزین میخاد
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
خوشبختانه جاده های ترانزیتی در سمنان و تهران هم آسفالت شدند و این نشان دهنده نگاه دولت هم به مردم هم به رونق اقتصاد هست.
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه ورودی به این بزرگراه از شیراز معلوم نیست مخصوصا برای کسانیکه در شرق و جنوب شرق شیراز ساکن هستند
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
همین هفته آینده افتتاح آزاد راه هستش
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
خوب است عالی
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
دست مریزاد
ان شاء الله که خیر ببینید
این آزاد راه 2 حسن و خوبی دیگر هم داره :
1 - کاهش 99 درصدی تصادف :
چون آزاد راه یک طرفه است
و ماشین دیگری از جلو نمی آید که تصادف شاخ به شاخ اتفاق افتد
2 - سریع تر رسیدن به مقصد
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
سلام امیدوارم هرچه زودتر ساخت آزاد راه بین جاده بجنورد و اسفراین هم تکمیل شود
چون الان خیلی جاده پیچ پیچی خطرناک مسخره ای داره
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
خرسند و خوشحال هستم بسیار عالی
آشنا
۰۸:۴۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
آزاد راه شیراز به اصفهان هرطرف سه لاین می‌باشد نه دو لاین
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
آزادراه تبریز بازرگان تکمیل کنید
تبعیض در حق مردم آذربایجان تا کی؟!
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
تبعیض درحق خوزستان است که تامین بودجه می کند ولی خودش هیچ سهمی ندارد
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
احسنت مرحبا بسیار عالی
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این بزرگراه که در ابتدای استان فارس و قبل از اولین شهر فارس( ایزدخواست) مستقیم و بدون عبور از هیچ یک از شهرها و مناطق جمعیتی ، مستقیما به شیراز وصل می شود باعث بیرون افتادن دستکم‌ نیمی از شهرستان های استان فارس از مسیر جاده ترانزیتی می شوند با این جاده، شهرستان های، آباده، اقلید، خرمبید، سعادت شهر، و پاسارگاد و مرودشت به طور مستقیم و شهرستان های بوانات، ارسنجان و حتی نیریز و استهبان ، از مسیر خارج می شوند، بنابراین ، عموما احداث جاده ها در راستای دستیابی مناطق جمعیتی به مزایای این جاده هاست نه انکه، سبب دوری نیمی از یک استان از جاده شود، این در حالی است که این بزرگراه در استان اصفهان، از کنار همه شهرها و روستاهای آن استان عبور نی کند به طوریکه هز اصفهان، شهرها و مناطق شهرضا، وشاره ، مقصود بیک و امین آباد را در بر می گیرد و همه مناطق آن استان از مزایای این زرگران بهره می برند، در مورد صرفه جویی سوخت نیز خاطر نشان می کند که در دهه آینده، اکثر خودروها برقی خواهند بود و بنابراین احداث یک جاده تنها بر اساس مزیت صرفه جویی سوخت فسیلی، نشان می دهد که ، در زمان طراحی، اهداف و افق های بلند مدت دیده نشده است.
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
چرا این همه پرت و پلا و چرت و پرت نوشتی
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۲
عجب دیدکوتاهی داری یعنی بایستی ازبندرعباس تاتبریز تمام شهرهای کشور راعبور کنیم تا به مقصد برسیم.
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
پروژه ملی آزادراه تبریز مرند بازرگان تکمیل کنید
این آزادراه اگر احداث بشه تهران را به شکل آزادراهی به گمرک بازرگان و ترکیه و اروپا متصل می‌کنه

تو این جاده خیلی از ماشین های سواری زیر تریلی رفتن

بیست ساله نیمه کاره رها شده رفته

انگار دولت دوست نداره منطقه آذربایجان پیشرفت و توسعه پیدا کنه
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه مشکل اتباع خارجی همان مشکل افراد داخل کشور است ، شفافیت مالی و اقتصاد . شفافیت مالی اتباع خارجی و ایرانی فقط با شفافیت بانک ها و دولت درست می شود . به جای جنگ روانی سر نژاد پرستی و مهاجرین ، بانک ها و وزارت نفت را شفاف کنید ، حقوق و مزایا را شفاف کنید تا شفافیت اتباع خارجی و مهاجرین درست شود ، اگر مدیر و کارمندی شفافیت مالی داشت زیر بار قبول عدم شفافیت اتباع خارجی نمی رود . زیر بار به کار گیری غیرقانونی اتباع خارجی نمی رود
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
باید بندر امام در خوزستان به وسیله آزاد راه به اصفهان وصل شود
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
طرح عاقلانه یعنی همین
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
در حقیقت این آزادراه از ایزدخواست شروع و به شیراز ختم میشه ،
ملحق به استان فارس است .
اما فقط یک مسئله کوچک داره ,واونم شمال شیراز (ورودی و خروجی) است که هنوز کار داره و ترافیک سنگین اون قسمت هست ، اما کارهای زیربنایی و احداث پل و زیرگذر در دست اقدام . اگه این مورد حل بشه دیگه ترافیک در اون نقطه نخواهیم داشت.
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
نیازی نيست. فکر نکنم ترافیک چندانی داشته‌ باشه
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
کاش در اینده این مسیر هم بهتر و عریضتر و چند خطه مجزا و در بعضی از نقاط هم کوتاهتر شود
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
با توجه به برداشت بی رویه آب از مخازن زیرزمینی
در منطقه اصفهان و شیراز امیدوارم زمین در قسمت
اتوبان فرونشست نداشته باشه
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
الان تهران شمال 4ساعته اونی که سالی دوسه بار میره شمال، راه نزدیک بشه ماهی دوسه بارمیره پس چجوری سوخت صرفه جویی میشه؟؟
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
مگر کوری؟ چه ربطی به تهران داره؟
آزاد راه‌ یک طرفه جدید بین شیراز و اصفهان ساخته‌ شده
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
جاده بدون‌ فاصله صد متری بین هر دو لاین = کابوس حیات وحش
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دعا می کنم سرمایه های کشور همیشه در راه عمران و آبادانی کشور و رفاه ملت مصرف بشود و از عوامل اجرای طرح تشکر می کنم.
Toumas
۱۴:۵۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
هزاران هزار درود و آفرین بر همه عزیزان و مسولان ساخت این آزادراه و پیشرفت و رشد و شکوفایی ارتباطات و ترانزیت و حمل و نقل آسانتر و روانتر در کشورمان ایران اسلامی عزیز
عبدالهی
۱۴:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تبریک به همه مردم کشورمان و مردم دو استان و به امید اتصال این آزادراه به خلیج فارس و دریای خزر در آینده
زاگرسیان
۱۴:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
در خوبی این آزادراه هر چه بگوییم کم گفتم خدا کند در عمل هم آزادراهی دستکم چهار بانده و ایمن باشد
این آزادراه از آینده دارترین آزادراه‌های شمال جنوب کشورمان خواهد بود
Bakhtiyari
۱۴:۳۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
به امید اتصال هر چه زودتر این آزادراه بزرگ و ملی به خلیج همیشه فارس کشور عزیزمان
بختیاری
۱۴:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
آزادراه اصفهان شیراز در آینده نزدیک ،آزادراهی که خلیج فارس تا دریای کاسپین امتداد یافته و سبب گسترش شهرهای طولی فراوان و زیبا در طول مسیرش خواهد شد و سبب رشد و پیشرفت کشورمان
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
کار اگه عاقلانه باشه همچین خوبیایی داره.
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
من چندین بار رد شدم، این آزادراه کشش نداره ، دوتا لاین داره اومدن میانبر بزنن مجبور شدن همش از تو کوه رد بشن بدون تونل همش سر بالایی با این وجود عبور ماشین سنگین هم مثه آزادراه شمال و تهران قم ممنوع نشده ، قشنگ دوتا لاین رو تریلی ها میگیرن و باید با سرعت ۴۰-۵۰ تا پشت تریلی راه بری ، در نهایت به بدترین قسمت یعنی غرب شهر وصل میشه که خودش همین الان کلی مشکل ترافیکی و تصادف داره
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
جنوب شهر اصفهان بسیار خلوت است مگر اینکه منظورت شهر شیراز باشه
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تریلی ها می‌توانند از همان مسیر قدیمی بروند
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این روز ها همه بلدند با گوگل مپ کار کنند. اعلام شده ۱۳۰ کیلومتر نزدیکتره در حالی که ۷۹ کیلومتر نزدیکتره، درضمن از نظر زمان با توجه به ترافیک شمال‌غرب شیراز تفاوت چندانی نمی کند.
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
دقیقا منظور غرب شیراز بود
مشکل همین هست که عبور ماشین سنگین رو ممنوع نکردن یا حداقل سه لاین برا هر طرف میذاشتن
یه تریلی با سرعت ۳۰ تا میخواد از یه بنز دهه ۵۰ با سرعت ۲۸ کیلومتر سبقت بگیره از کلی وقت قبل هم میاد تو لاین سبقت ، نیم ساعت باید صبر کنی با دنده ۲ راه بری
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
با سلام قبلاً شیراز تا اصفهان اتوبان بود لطفاً می شود بگوید کجا اتوبان شده
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
یک میانبر از طرف غرب دو استان در کوهپایه های زاگرس میانی
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
آزاد راه جهرم شیراز چی شد تا حالا ده بار بودجه آمده و همش خرج تعمیر آن شده پول و هزینه اش را چه کسانی بالا کشیدند جهرم شیراز احتیاج به آزاد راه جدید دارد
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
جاده داراب تاشيرازهنوزمقداري راه دوطرفه هس باتصادفات زياد
پاسخ
۲۰:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
صبور باشيد یک شبه که نمی‌توان ساخت این همه جاده رو تکميل کرد
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
صرفه جویی در مصرف سوخت با بهینه سازی تولیدات خودرو محقق میشه. مصرف بنزین خودروهای تولید ایران حداقل ۲ تا ۳ برابر استاندارد جهانی هست. یعنی هم آسیب به منابع سوخت، هم آسیب به طبیعت و سلامتی مردم
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سرمایه گذار این آزادراه بخش خصوصی نیست بلکه وزارت دفاع با سهم 30 درصد و دولت 70 درصد است.
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلطان قیر
محسن نظری
۱۱:۴۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
به نظرم باید به سال شروع عملیات ساخت و سرنوشت قطعه آخر هم اشاره می شد.
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
من دیروز از این راه اومدم اخرش ۶ماه دیگه کار داره برسه به جاده سپیدان.منتظر تصادفات بیشمار و ترافیک در قسمت اخرش باشید
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این بزرگراه ضررهایی هم به محیط زیست وارد کرده است.
اول بطول ۲۳۰ کیلومتر و عرض حدود ۱۰۰ متر زمین های کشاورزی و مراتع و جنگلهای و ..را ازبین برده است و از طرف دیگر راه دسترسی انسان به دل جنگلها را باز کرده است که باعث تخریب بیشتر جنگلها خواهد شد.
چون ایجاد جاده در طبیعت و محیط زیست درست مانند متاستاز غده های سرطانی هست که تمام بدنه محیط زیست را در بر خواهد گرفت و نابود خواهد کرد و با از بین رفتن جنگلها و مراتع در واقع مراکز آبگیری و ذخیره آب باران و برف از بین رفته و سفره های آب زبر زمینی تغذیه نخواهد شد و باعث کاهش آب آشامیدنی و کشاورزی خواهد شد و ده ها خسارت‌های هنگفت بعدی که طی سالیان آتی مشخص خواهد شد.
در هرجای دنیا وقتی جاده کشی میشود فقط بخشی نگری در کوتاه بودن مسیر نیست بلکه طوری طراحی می‌شود که حداقل خسارت به محیط زیست داشته باشد هر چند که طول آن افزایش یابد.نه مثل ایران که در دل جنگلها جاده کشی می کنند و نیز لوله گذاری برای انتقال گاز و آب می کنند و دکلهای فشارقوی برق در دل جنگلها ایجاد می کنند که هر کدام از آنها در طول مسیر حداقل به عرض ۵۰ متر از جنگلها و مراتع را ازبین می برد و قابل مشاهده برای هر آدم منصف و بیطرف و کارشناس داخلی و بین‌المللی هست.
درواقع ظاهر آن یک طرح عمرانی هست ولی باطن آن خیانت به نسل بشریت هست چون باعث نابودی محیط زیست گشته است. `
زاگرسیان
۱۴:۳۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
هیچ دکل برقی حتی فشار قویی سبب تخریب جنگل نمی‌تواند باشد آنهم به عرض پنجاه متر !!!!
ای آمار من درآوردی را از خودت میسازی
بختیاری
۱۴:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
عزیز بعدها به اهمیتش برای مشورت پی خواهی برد در ضمن تو زیادی بزرگنمایی کردی هزینه های صرفه جویی سوخت خود گویای خوبی این طرح ملی و بزرگ است
احسان
۱۱:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بعد از سیزده سال جاده ساختن از آزاد راه سه لاین رفت و سه لاین برگشت شده دو لاین رفت و دو لاین. برگشت روشنایی نداره. خط کشی کامل نیست دور برگردون. ها خاکی هست آسفالت نیست قسمت های پرتگاهی. مهار نشده
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خوب پس هنوز تکمیل نشده پس
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
اتفاقاً کامله
خط کشی به پایان رسیده. 3 لاین زیبا
آسفالت کامل. چراغ ها هم که آماده و جدول بندی هم که مرتب
مهدی جهانگیری
۱۱:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
من به کلام الله مجید قسم میخورم خودمم شاهدم که همه کار عمرانی این آزاد راه در دولت حضرت آیت الله العضمی دکتر رئیسی انجام شده است
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
قسم نخور عزیز ما مسلمانیم راضی به قسم خوردن تو نیستیم شاید قسم دروغ بخوری
علی وکیلی
۱۰:۴۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
دروغ نگو دوست عزیز
این آزادراه 13 سال ساختش طول کشیده
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خدا قوت عالی
امید
۱۰:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
درود بر حسن روحانی آزادراه شیراز اصفهان
علی
۰۹:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
لطفا با یک دهم این هزینه ها جاده بردسکن به سبزوار را درست کنید
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
هر چیزی جای خود
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خدا میدونه چقد هزینه شده
M
۱۴:۰۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
میخوای رایگان بسازنش
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
ببخشید مگر ساخت یک جاده آزاد راه‌ ایمن رایگان هستش؟؟؟
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
به سلامتییییی به تن درست
ZAGROSIAN
۱۴:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
آفرین ،درود
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
با واردات خودروهایی در کلاس میتسوبیشی میراژ؛ حداقل روزی 50 میلیون لیتر صرفه جویی بنزین خواهیم داشت!!!یعنی ماهی 400میلیون دلار و سالی 5میلیارد دلار فقط صرفه جویی از بنزین!!!
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
این آزاد راه 20 سال است در حال ساخت است...
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۲
2 ساله ساخته ‌‌شد
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بسیار عالی دست مریضاد .
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
یک کار به این کوچکی را چرا اینقدر بزرگ میکنید با این ثروتی که کشور داره به راحتی میشه همه استان های کشور را با آزاد راه در طی سه سال به هم متصل کرد پول های مرد را کجا خرج میکنید
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
بد بخت غرب گدا
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
کار کوچکی هم نیست پلهای بلند و تونلها و شکافتن کوهها و عبور از رودها و همه و همه هزینه دارند در ضمن گویا این آزادراه بزرگترین آزادراه کف سیمانی ایران است
امپراتور
۰۹:۰۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
فاقد اهمیت
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
واقعا جاده اصفهان به شیراز جاده خسته کننده و خطرناکی بود ، دست تمام عزیزانی که در ساخت این بزرگراه زخمت کشیدند درد نکند.
یار خدا
۰۸:۵۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
به فکر آزاد راه های خوزستان زرستان بی زر ایران هم باشید .آقای خادمی تو بهتر از آزاد راه های خوزستان خبر داری ، خوزستانی که دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرد ولی مسئولین دین خود را به این استان محروم از همه چیز نه .
زاگرسیان
۱۴:۴۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
شرکتهای استان خوزستان و اصفهان برای اتصال بهم باید هزینه کنند و همچنین دو استان و مسولان ارشد کشوری و لشکری
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
چجوری باعث کاهش سوخت میشه وقتی راه نزدیک بشه بیشترتردد میکنندیا سفر میرن بیشتر سوخت مصرف میشه!!
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
تعداد مسافر و خودرو ضربدر مسافت طی شده برابر است با سوخت مصرف شده فکر نکنم چندان کار پیچیده آیی باشند اینگونه محاسبات ساده ریاضی