سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور:

نباید سود «ته‌لنجی» به جیب چند تاجر تهرانی برود

وزیر کشور گفت: دولت برای بهبود اقتصاد ساحل نشینان برنامه دارد که یکی از این برنامه‌ها، توسعه ظرفیت اقتصاد دریامحور است.

احمد وحیدی وزیر کشور در کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی استان بوشهر اظهار کرد: اقتصاد دریامحور باید جایگاه خودش را در کشور بخوبی پیدا کند و مزیت‌های دریا به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: بوشهر از جمله استان‌های مهمی است که باید حداکثر استفاده از اقتصاد دریامحور را داشته باشد و ابعاد فعال نشده اقتصاد دریامحور را فعال کند.

وزیر کشور تصریح کرد: در این عرصه نباید تنها تمرکز بر بخشی خاص باشد و باید به بحث‌های مهم و بزرگ‌تر پرداخته شود.

وزیر کشور ادامه داد: مقرر شد در ستاد مبارزه با قاچاق تصمیم گیری مناسبی صورت گیرد.

وحیدی یادآور شد: شایسته نیست استانی در کنار دریا باشد و سهمش از دریا ناچیز و در حد واردات کالای همراه ملوان باشد.

وی گفت: در این زمینه انتظار می‌رود در استانی ساحلی مانند بوشهر زنجیره ارزش راهبردی حوزه دریا به صورت خوب و قوی دیده شود.

وزیر کشور تاکید کرد: تجارت دریایی منطقه باید طراحی قوی متناسب با آن انجام شود تا از این طریق تجارت به شکل مناسبی توسعه پیدا کند چراکه تجارت تنها منحصر به کشتی‌های ۳۰ تا ۵۰ هزار تن نبوده و شناور‌های سنتی نیز باید نقش خود را در این عرصه ایفا کند.

وی ادامه داد: بخشی از تجارت دریایی می‌تواند در شناور‌های سنتی باشد و تجارت تنها نباید منوط به واردات کالای همراه ملوان قرار گیرد.

وحیدی افزود: دولت نیز به سهم خود تلاش دارد تا اقتصاد ساحل نشینان بهبود پیدا کند و در این عرصه لنج داران، ملوانان و مغازه داران بخوبی دیده شوند چرا که این مهم به رونق گردشگری استان‌های ساحلی نیز کمک می‌کند تقویت شود.

قاچاق سوخت؛ مساله ای بسیار جدی است

وی عنوان کرد: فعالیت خودرو‌های قاچاق بر (شوتی) پدیده خطرناکی است چراکه جان خود رانندگان و مردم را به مخاطره انداخته است.

وزیر کشور افزود: در ارتباط با این خودرو‌های خطرآفرین تلاش می‎‌شود تا ساماندهی مطلوبی با رویکرد خدمت به مردم انجام شود چراکه از دیدگاه دولت مرزنشینان باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببرند. 

وزیر کشور گفت: نباید چند تاجر در تهران و جاهای دیگر از کالاهای همراه ملوان سود ببرند و به کسانی که در اصل این کار قرار دارند سود کمی برسد.

وی عنوان کرد: تجارت ما نباید قیمت ارز را بالا ببرد و چنانچه ارز واردات کالای همراه ملوان از داخل تامین شود می‌تواند سبب بالابردن تقاضا و افزایش قیمت ارز شود.

وزیر کشور تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شناور سنتی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۵۰۰ تن واردات ته لنجی انجام می‎‌دهند که ارز موردنیاز آن‌ها فراتر از میلیارد دلار است و باید به نحوی مدیریت کرد تا این تجارت به بازار ارز لطمه نزند.

وی یادآور شد: با تدبیر پیش بینی شده بزودی مصوبه سفر دوم شناور‌های سنتی برای واردات کالای همراه ملوان ابلاغ می‌شود.

بازدید از میدان‌های نفتی فروزان، سروش، ابوذر، نوذر و همچنبن میدان نفتی آرش از بازدید‌های هوایی وزیر کشور از میدان‌های نفتی در محدوده آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به بوشهر است

شرکت در شورای تامین استان، نشست با مسوولان اداری و لنج داران استان، بازدید از طرح‌های عمرانی و اقتصادی در شهرستان‌های بوشهر و دشتی، جزیره فارس و حضور در مراسم بزرگداشت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در حماسه خلیج فارس در روستای بحیری شهرستان دشتی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به بوشهر است.

شکست دشمن در سالگرد اغتشاشات

وی به شکست دشمن در اغتشاشات پرداخت و خاطرنشان کرد: دشمن ضمن تلاش فراوان برای تشدید اغتشاشات، فراخوان‌های بسیاری صادر کرد، ولی بصیرت مردم ایران اسلامی توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان در عرصه تجزیه‌طلبی، اقدامات تروریستی، انفجار، تخریب در داخل و طراحی اغتشاشات اجتماعی تلاش فراوان کردند گفت: دشمنان در طراحی برنامه‌ها، با جواب منفی و تو دهنی ملت ایران مواجه شدند و به فراخوان هیچ اهمیتی داده نشد.

وحیدی با بیان اینکه این مهم طبیعی بود، چون ملت بزرگ ایران با این دشمنان ۴۴ ساله آشنا است تصریح کرد: این ترفند‌ها از سوی رژیم‌های سلطه‌گر، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشور‌های دیگری که حمایت می‌شوند و از طریق این‌ها با جریانات پر حجم تبلیغات نظام سلطه هدایت می‌شوند، با انتظاری که بود با تو دهنی ملت بزرگ ایران و در کنار آن تلاش دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، نظام سلطه و دشمنان مواجه و همه تلاش آن‌ها نقش بر آب شد و نشان داد که تمام رویا‌های آن‌ها دروغین و دست نیافته است و دنبال ایجاد مزاحمت و سنگ‌اندازی برای پیشرفت ملت و نظام اسلامی ایران هستند.

اتباع خارجی غیرمجاز بازگردانده می‌شوند

وی وضعیت ساماندهی اتباع خارجی در کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مهم در جریان است و اخیراً تلاش‌ها و تبلیغات غیرمتعارف دارد ایجاد می‌شود که غیرمعمول است تا تنازعی در این حوزه نشان دهند که خلاف است.

وزیر کشور با اشاره به مشکلات اتباع خارجی و ساماندهی آن‌ها گفت: این مشکلات که باعث و بانی آن آمریکاست و کشور افغانستان را به این روز کشاند و ظلم‌های فراوانی که به مردم افغانستان ایجاد شد، مردم چاره‌ای نداشتند بخشی از آن‌ها مهاجرت کردند، ولی اصل موضوع از سوی ایران بحث ساماندهی آن‌ها است و درچارچوب و نظمی که تعریف شده سامان یابد و کسانی که غیرمجاز هستند حتما نباید در کشور باشند و باید برگردند و دیگر مهاجران باید در چارچوب‌های تدوین شده ساماندهی شوند و این که دشمنان نظام تلاش می‌کنند یک فضای ستیزگونه را تبلیغ و ایجاد کنند مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

آمادگی وزارت کشور برای ثبت‌نام نهایی داوطلبان مجلس از ۲۷ مهر

وحیدی به انتخابات ۱۱ اسفند پرداخت و تصریح کرد: وظیفه ما در این عرصه این است که برای بزرگترین رویدادی که در سال جاری انتخابات ۱۱ اسفند رقم می‌خورد همه ظرفیت‌ها را بسیج کنیم و در این زمینه کار‌های لازم صورت گرفته، آیین‌نامه‌ها تدوین شده و به تصویب دولت رسیده و دستورالعمل‌های لازم آماده شده است.

وی ادامه داد: مرحله پیش ثبت‌نام انجام شده و اکنون در مرحله رسیدگی به شکایات است و آماده می‌شویم برای ثبت‌نام نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس از روز ۲۷ مهر و همزمان با آن‌ها ستاد‌های انتخاباتی در استان‌ها و هیئت اجرایی مرکزی شکل گرفته و انتخاب شده است.

وزیر کشور افزود: از بین معتمدین پیشنهاد شده ۶ نفر هیئت اجرایی اصلی و ۳ نفر علی‌البدل انتخاب شود که این مهم محقق شد و شخصیت‌های حقوقى هیئت‌های اجرایی مرکزی شکل گرفته است و در استان‌ها همین روز‌ها هم فعال می‌شود.

اضافه کرد: همه چیز آماده است تا یک انتخابات پر شور و با حضور همه ملت بزرگ ایران برگزار شود و یک حماسه با شکوه مردم در ۱۱ اسفند شاهد باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
مارادو
۰۸:۴۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
کالای همراه مسافر فقط مسافر از این کالا سهمی جزء حق ملوانی که برایش تعیین شده نمی برد . 12 الی 22 کانتینر بستگی به تناژ لنج باری که نمی شود کالای همراه مسافر یا به گفته خودتان ته لنجی . بیشترین سود را در این میان صاحبان لنج ها و تجار خواهند برد نه ملوانان .
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
نماینده شادگان که عاشق ته لنجی است‌‌‌‌‌.....
منصور
۰۷:۵۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
خدا پدر این قاچاقچیان معزز را بیامرزه // که اگر این عزیزان دل نبودن تولید کننده داخلی بیکیفت ترین و اشغالترین تولیداتشون را به قیمت خون پدرشان به مردم عادی میفروختن
نگاهی به صنعت خودرو و لوازم خانگی بیاندازید تا متوجه فرق قیمت و کیفیت بشید
ناشناس
۰۴:۱۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
باید تو جیب شماها بره که مشکلی پیش نیاد
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
پس میخاستین تو جیب شماها بره؟؟؟ شماها دیگه حسابتون پره
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
افغانی خاک ایران را ترک کنند
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
ایرانی ها هم خاک کانادا را ترک کنند.
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ته لنج؟؟؟ کانتینر کانتینر که ته لنج جا نمیشه!!!
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
دقیقا
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
احسنت
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
شما هر کاری کنید از مالیات بگیرید تا....... ، فقط از جیب مصرف کننده کم میشه
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
ته لنجی همون قاچاق هست باور نمی‌کنید به بنادر سر بزنید ببینید چطور نیسان نیسان بار غیر قانونی در منازل انبار میشه و بعد هم توسط،خودروهای شوتی به دیگر شهر ها انتقال پیدا می‌کند