سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۶۱ درصدی تجارت گمرکات مازندران با اوراسیا

تجارت گمرکات مازندران با اوراسیا در شش ماهه نخست امسال ۶۱ درصد افزایش داشت.

امیر جمشیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشور‌های اوراسیا در نیمه نخست امسال با ۶۱ درصد افزایش به بیش ۲۲۶ میلیون دلار رسید.

او با اشاره به میزان صادرات قطعی به اورآسیا، افزود: در مدت یاد شده بالغ بر از ۶۲۵ هزار تن انواع کالا‌های غیر نفتی به ارزش ۳۵ میلیون و ۹۴۳ دلار به این کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۶۷ و از لحاظ ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد داشته است.

جمشیدی گفت: کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران به ترتیب فدراسیون روسیه با ۲۷ میلیون و ۸۹۸ هزار دلار؛ قزاقستان با ۶ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار، ارمنستان با ۷۷۱ هزار دلارو قرقیزستان با ۴۰۰ هزار دلار بوده که کالا‌های نظیر سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، فرآورده‌های خوراکی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی، گل، کیوی و ... به این کشور صادر شده است.

او با اشاره به واردات ۴۰۳ هزارتن کالا از کشور اوراسیا، افزود: در نیمه اول سال ۱۴۰۲ واردات گمرکات مازندران از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۱۹۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسیده است که از نظر وزنی و ارزشی ۴۵ و ۶۶ درصد افزایش را نسبت به نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهند.

جمشیدی گفت: کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل فدراسیون روسیه با ۱۵۸ میلیون و ۴۶۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۳۱ میلیون و ۲۲۶ هزار دلار، بلاروس با ۴۶۶ هزار دلار و قرقیزستان ۴۵ هزاردلار مبدا کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده‌ترین کالا‌های واردشده از این کشور‌ها غلات، روغن ودانه‌های روغنی، چوب وتخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و .. بوده است

او افزود: حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران (صادرات و واردات) با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در نیمه نخست امسال به یک میلیون و ۲۹ هزار تن و ارزش ۲۲۶ میلیون و ۴۳۶ هزار دلار رسیده و که در مجموع از حیث وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۵ و ۱۷ درصد از کل سهم تجارت خارجی گمرکات مازندران را تشکیل می‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.