سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش اعتبار و شفافیت شرکت‌ها با حضور در بازار توافقی فرابورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: فعالیت شرکت‌ها در بازار توافقی، می‌تواند منجر به افزایش شفافیت و اعتبار بیشتر آن‌ها شود.

اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه گفت: از شنبه ۱۵ مهر بازار توافقی فرابورس ایران افتتاح می‌شود که این بازار حجم مبنا و دامنه نوسان ندارد و بیشتر معاملات بر اساس توافق انجام می‌شود. روز‌های معاملاتی این بازار از شنبه تا چهارشنبه هر هفته به استثنای ایام تعطیل رسمی از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ تعیین شد؛ همچنین انجام معاملات به صورت روزانه ممنوع است و امکان فروش سهام خریداری شده در همان روز برای مشتریان وجود ندارد.

او بیان کرد: شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس که پذیرش نشده‌اند و یا شرکت‌هایی که به دلایلی لغو پذیرش شده‌اند می‌توانند در این بازار معاملات خود را انجام دهند. 

ادهم گفت: بازار توافقی از جمله بازار‌های پرریسک فرابورس است که معاملات آن به‌شکل بلوکی و عمده صورت خواهد گرفت. کلیه کارگزاران باید قبل از انجام اولین معامله، از مشتریان خود تأیید و امضای اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک را اخذ کنند.

او در نهایت گفت: فعالیت شرکت‌هایی که به میزان شرکت‌های حاضر در بورس منظور بازار‌های اصلی که از شفافیت برخوردار نیستند در بازار توافقی، می‌تواند منجر به افزایش شفافیت و اعتبار بیشتر آن‌ها شود اقدامی که اثرات مثبت آن برای اقتصاد کشور بسیار زیاد خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.