سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اوقاف استان ایلام:

۳۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌های مساجد ایلام هزینه شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبار‌های اربعین استان برای تعمیر و تجهیز مساجد مسیر‌های تردد زائران اربعین در این استان هزینه شد.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: با این اعتبار کار تعمیر و تجهیز مساجد مسیر‌های تردد زائران انجام تا زمینه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی هرچه بیشتر فراهم شود.

وی با ذکر اینکه امسال خدمات دهی این اداره کل از طریق ۱۲ موکب در شهرستان‌های مسیر تردد در سطح استان ارائه شد، گفت: همچنین از ظرفیت مساجد شهر ایلام و مهران از جمله مسجد مقدس صاحب الزمان (عج)، بقاع متبرکه مسیر تردد زوار و اماکن مذهبی برای خدمات دهی به زائران استفاده شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام به برنامه‌های بزرگداشت هفته وقف در استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها آیین تجلیل از خادمان و یاوران وقف با حضور مسئولان است که ۱۶ مهرماه در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار می‌شود.

وی برگزاری محفل انس با قرآن کریم، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اختتامیه جشنواره استانی سلاله (ویژه بقاع متبرکه) و تقدیر از برندگان استانی، نشست شورای وقف و سلامت و اجرای طرح قرار دوازدهم پویش جمع آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان در جوار بقاع متبرکه و آیین غبار روبی امامزادگان و بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های هفته وقف برشمرد.

وی با تاکید بر تقویت وقف در حوزه قرآنی در این استان، گفت: عمده وقف‌های موجود در حوزه احداث اماکن مذهبی بوده که واقفان باید برای توسعه این وقف همکاری داشته باشند.

وی مجموع موقوفه‌های استان را حدود یک هزار مورد عنوان کرد و افزود: از مجموع این موقوفه‌ها ۲۰۰ مورد رقبه تجاری وقف هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.