سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره فیلم کودک و نوجوان هویت فرهنگی اصفهان

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان، بخشی از هویت فرهنگی و هنری اصفهان است.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: فیلمسازان ایران و دنیا جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را به نام اصفهان زیبا می‌شناسند و امسال بیست‌وسومین دوره‌ای است که جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می‌شود.

مجید زین‌العابدین، از این رویداد بین المللی بعنوان جشنواره‌های معتبر جهان یاد کرد و افزود: در این دوره از جشنواره، بزرگداشت منوچهر والی‌زاده و بهرام دهقان‌یار و نکوداشت ایرج تقی‌پور و آرش میراحمدی برگزار خواهد شد.

او در خصوص جزئیات آثار جشنواره سی‌وپنجم فیلم‌های کودک و نوجوان نیز گفت: ۵۵۹ اثر شامل ۳۵۹ اثر از فیلم‌سازان داخلی و ۲۰۰ اثر از فیلم‌سازان ۳۹ کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در نهایت در بخش ملی ۱۴ فیلم سینمایی بلند، ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و ۱۲ فیلم پویانمایی در بخش ملی حضور خواهند داشت.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اعلام اینکه در بخش بین‌الملل نیز ۱۳ اثر بلند داستانی از کشور‌های مختلف حضور دارند، همچنین یک فیلم به جهت کیفیت و محتوای مناسبی که داشت، در بخش خارج از مسابقه نمایش داده خواهد شد، افزود: ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و پویانمایی در بخش کوتاه بین‌الملل و در مجموع در بخش رقابتی جشنواره ۶۲ فیلم حضور خواهند داشت.

زین‌العابدین افزود: فیلم‌های این دوره از جشنواره در دو پردیس سینمایی ساحل و چهارباغ برای داوران کودک و نوجوان اکران می‌شود و سینمای سوره روزانه در ۴چهار نوبت برای مهمانان اکران اثر دارد.

او ادامه داد:سینما‌های مربوط به اکران‌های مردمی نیز در ایام برگزاری جشنواره، روزانه دو نوبت به اکران آثار می‌پردازند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: در جشنواره علاوه بر بخش‌های هنری که جوایزی به آن اختصاص می‌یابد، چند بخش ویژه مضمونی از جمله جایزه ویژه ابونصر فارابی، شهید بهنام محمدی، صنایع خلاق و خانواده شاد نیز خواهیم داشت.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهر ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.