سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاچاق سالانه ۱.۳ میلیارد دلاری پوشاک به کشور

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت تاکید کرد: قاچاق پوشاک فعالان این حوزه در کشور آزار می‌دهد.

محسن گرجی با تاکید بر اینکه صنایع بسیار خوبی در حوزه نساجی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: بخش زیادی از الیاف و نخ مورد نیاز کشور در واحد‌های نساجی این استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه قاچاق پوشاک فعالان این حوزه در کشور آزار می‌دهد، گفت: طبق اعلام مراکز رسمی سالانه ۱.۳ میلیارد دلار پوشاک به کشور قاچاق می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت افزود: برخی واحد‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری در حوزه نساجی در خاورمیانه منحصر به فرد هستند.

گرجی با بیان اینکه زنجیره ارزش صنایع نساجی در چهارمحال و بختیاری در حوزه پوشاک و بافندگی مورد توجه قرار نگرفته است، اضافه کرد: اگر زنجیره ارزش این محصولات در استان کامل شود، ارزش افزوده بالایی را در تولید شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌های ذیربط به‌طور جدی به حوزه برخورد با عرضه پوشاک قاچاق ورود کنند، در غیراینصورت دستاورد‌ها در این حوزه را از دست خواهیم دید.

گرجی با بیان اینکه حمایت از تولید پوشاک ایرانی و اسلامی در دستور کار وزارت صمت قرار دارد، گفت: باتوجه به اینکه واحد‌های تولیدی در این حوزه کوچک هستند و نمی‌توانند اعتبارات قابل توجهی را جذب کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.