سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه شدن ۱۰ دستگاه اطفائیه به ناوگان آتش‌نشانی اصفهان تا پایان سال

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت:تا پایان سال ۱۰ دستگاه اطفائیه به ناوگان آتش‌نشانی اصفهان اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تا پایان امسال حدود ۱۰ دستگاه اطفائیه جدید به امکانات این سازمان اضافه خواهد شد و امیدوار هستیم یک دستگاه خودروی فرماندهی عملیات که در زمان‌های بحران همچون سیل و زلزله مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز تا پایان ۱۴۰۲ به ناوگان اضافه شود.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی  با اشاره به نیاز به تجهیرات گفت: در نخستین قدم، این سازمان به یک دستگاه پهپاد با قابلیت‌های منحصربه‌فرد مجهز شده که دوربین‌های لنز واید، ترمال، حرارتی، دید در شب و زوم دارد که هر کدام می‌تواند در عملیات‌های جست‌وجو و نجات مورد استفاده قرار گیرد، تا به عنوان مثال زمانی که یک نفر در کوه صفه دچار حادثه می‌شود، برای جست‌وجو و نجات می‌توان از  این پهباد  استفاده کرد و در کمترین زمان ممکن به محل رسید، رسیدن سریع‌تر از آتش‌نشانان به محل حادثه و شناسایی محل آن از دیگر مزایای استفاده از پهپاد است.

او گفت: همچنین از نرم‌افزاری رونمایی شده است که میزان پرشدگی مخازن آب و کف دستگاه‌های اطفائیه به‌صورت برخط در ستاد فرماندهی قابل مشاهده است؛ بسیاری از طرح‌هایی از این قبیل نیز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به سرانجام رسیده است تا به سمت سازمان آتش‌نشانی هوشمند حرکت کنیم. در‌های این سازمان، روی دانش‌بنیان‌ها باز است تا ایده‌های خوب را مورد استفاده قرار دهیم.

مطلبی افزود: در مجموع امسال در هفته ایمنی و آتش‌نشانی، با رونمایی از ۱۰ طرح  هوشمندسازی عملیات‌ها در قالب عملیات پیشرفته و پنج طرح  در مباحث آموزش و پیشگیری در قالب ارتقای دانش ایمنی، گام بلندی در راستای شهر ایمن و شهر هوشمند برداشته‌ایم.

مطلبی با بیان اینکه  محدوده بازار بزرگ اصفهان، یکی از مکان‌های بسیار حساس است که در صورت وقوع یک حریق کوچک، خیلی راحت از کنار آن نخواهیم گذشت و بیشترین و بهترین امکانات برای امدادرسانی ارسال می‌شود، زیرا بازار ظرفیت حریق بسیار زیادی را در خود جای داده است گفت: بازار بزرگ اصفهان قدیمی و تاریخی است و باید حفظ شود، اما فکر می‌کنم تا ۹۹ درصد انبار‌ها و مغازه‌های موجود در محدوده آن، ایمنی لازم را ندارد؛ ایستگاه‌های شماره ۲۷ چهارباغ، شماره ۱۷ بازار هارونیه و شماره ۹ هاتف این بازار را پوشش می‌دهد و مجهز به موتورسیکلت اطفائیه و موتور چهارچرخ مجهز به مواد اطفائیه برای عبور از معابر کم‌عرض و پستی و بلندی‌ها است.


 او با اشاره به اینکه  در بازار اصفهان در فواصل ۴۰ متری جعبه‌های آتش‌نشانی نصب شده است افزود: اطفائیه‌های استفاده شده در ایستگاه‌های پوشش‌دهنده بازار بزرگ، دستگاه‌های بسیار کوچکی است تا بتوانیم امدادرسانی مناسبی داشته باشیم.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ۲۷ ایستگاه فعال در سطح شهر اصفهان داریم و چند ایستگاه جدید نیز در حال احداث است؛ به‌عنوان مثال ایستگاه میدان حج توسط منطقه هفت احداث شده و مرحله نازک‌کاری آن حدود ۹۵ درصد پیشرفت کرده است و در نقطه‌ای قرار دارد که خلأ وجود ایستگاه را احساس می‌کردیم؛ امیدواریم در صورت جبران کمبود نیرو، آن را به‌عنوان بیست‌وهشتمین ایستگاه به بهره‌برداری برسانیم.

 مطلبی افزود: یکی دیگر از ایستگاه‌ها که پس از چند سال به سرانجام رسیده، ایستگاه ناژوان است که تمام مجوز‌های مربوطه دریافت و بودجه آن در منطقه پنج دیده شده است تا به‌عنوان ایستگاه تخصصی غواصی احداث شود.

او گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰ نیرو در اختیار سازمان آتش‌نشانی است که از نظر استانداردها، وضعیت خوبی نداریم و  باید حدود ۵۰۰ نفر دیگر اضافه شود که با توجه به همکاری بخش‌های مختلف شهرداری، امیدواریم تا یک ماه آینده مجوز استخدام را از سازمان اداری و استخدامی کشور دریافت کنیم.

منبع : ایمنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.