سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان باختن ۳۷ تن در انفجار یک پالایشگاه در نیجریه

درپی انفجار یک پالایشگاه غیرمجاز در جنوب نیجریه، ۳۷ تن زنده در آتش سوختند.

نیجریه به مانند بسیاری از کشور‌های حوزه غرب آفریقا با مشکلات عدیده‌ای از جمله وجود باند‌های مسلح و نیز شبه نظامیان جدایی طلب دست به گریبان است. همین امر باعث می‌شود دولت مرکزی در ایجاد امنیت عمومی در تمامی کشور ناتوان باشد. موضوعی که باعث بروز مشکلات مختلفی برای این کشور شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی امروز (سه شنبه) اعلام کردند درپی انفجار در یک پالایشگاه غیرقانونی در جنوب نیجریه دستکم ۳۷ نفر از جمله ۲ زن باردار زنده زنده در آتش سوختند. 

ایجاد پالایشگاه‌های غیرقانونی در دلتای نفت خیز نیجریه بسیار رایج است. مردم فقیر محلی با سوراخ کردن خطوط انتقال نفت و سرقت آن، اقدام به جوشاندن نفت خام در بشکه‌ها کرده و بدین طریق سوخت تولید می‌کنند. با این حال، این اقدام بسیار خطرناک بوده و غالبا باعث برجا گذاشتن تلفات انسانی می‌شود. 

جدیدترین حادثه از این دست در منطقه ایبا رخ داده است. یکی از شاهدان عینی در این باره می‌گوید: من خود جنازه سوخته ۱۵ تن را در فضای احاطه شده با نخل‌ها و موتور‌های سوخته مشاهده کردم.

منابع بیمارستانی اعلام کردند که ۳۵ تن از مردم در محل حادثه زنده زنده در آتش سوختند. با این حال، ۲ فرد خوش شانسی که موفق به فرار از مهلکه شده بودند در نهایت ساعاتی قبل در بیمارستان به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند. 

خویشاوندان برخی از کشته شدگان با شناسایی آن‌ها اقدام به خاکسپاریشان کردند. با این وجود، هویت برخی از کشته شدگان به دلیل شدت سوختگی قابل شناسایی نیست. 

مقامات نیجریه طی سال‌های گذشته به دنبال پایان بخشیدن به فرآیند پالایشگاه‌های غیرمجاز در این کشور هستند، اما به دلیل ملاحظات سیاسی و اینکه برخی از افراد بانفوذ خود پشت فعالیت این پالایشگاه‌ها هستند، فرآیند مبارزه با این امر ناموفق بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.