سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزیل شهرک‌نشینان غیرقانونی را از سرزمین‌های بومی اخراج می‌کند

آژانس اطلاعاتی برزیل از آغاز روند تخلیه مسالمت‌آمیز و داوطلبانه زمین‌های بومی از شهرک‌نشینان غیرقانونی در تعدادی از مناطق آمازون خبر داد.

آژانس اطلاعاتی برزیل امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که دولت اجرای یک «حکم تاریخی» را مبنی‌بر فرآیند پاکسازی زمین‌های بومی از شهرک نشینان غیرقانونی آغاز کرده است.

وب‌سایت سازمان اطلاعات برزیل اعلام کرد که با رعایت یک سری تصمیمات قضایی صادر شده توسط دادگاه فدرال و دادگاه عالی فدرال، روند پاکسازی اراضی بومی از شهرک‌نشینان غیرقانونی، طبق تعریف ماده ۲۳۱ قانون اساسی فدرال آغاز شده است.

به گفته آژانس اطلاعاتی، این عملیات شامل حذف افراد غیربومی است که به طور نامنظم بخشی از قلمرو‌های مصوب در سال ۲۰۰۷ و مصوب در ۱۹۹۶ واقع در بین شهرداری‌های سائو فلیکس دو زینگو، آلتامیرا در پارا را اشغال کرده‌اند.

آژانس اطلاعاتی در اجرای این عملیات از مرحله برنامه‌ریزی و تولید دانش اطلاعاتی برای کمک به هماهنگی عملیات و توانمندسازی دولت برزیل برای بازگرداندن مالکیت زمین به مردم بومی خبر داد.

آژانس اطلاعات برزیل همچنین گزارش داد که خروج جمعیت غیربومی از این مناطق به صورت مسالمت‌آمیز و داوطلبانه انجام می‌شود.

آژانس اطلاعات برزیل گزارش داد که تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بومی از گروه‌های قومی در زمین‌های مصوب زندگی می‌کنند که در ۵۱ روستا توزیع شده‌اند. این آژانس در بیانیه خود اعلام کرد: «حضور بیگانگان در اراضی بومی امنیت مردم را تهدید می‌کند و آسیب‌های دیگری مانند تخریب جنگل‌ها را به دنبال دارد.»

آژانس اطلاعات برزیل با بیان این‌که حدود هزار و ۶۰۰ خانوار به صورت غیرقانونی در آن منطقه زندگی می‌کنند و برخی از آن‌ها به فعالیت‌های غیرقانونی مانند دامداری و استخراج طلا می‌پردازند، تصریح کرد: «آن‌ها گیاهان محلی را نیز از بین می‌برند.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.