سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۲۲ هزار تن برنج محلی در آذربایجان شرقی

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تولید بیش از ۲۲ هزار تن برنج محلی در استان خبر داد.

 آقای رحیم زاده گفت: استان  آذربایجان شرقی رتبه هفتم سطح زیر کشت برنج محلی و رتبه ششم تولید این محصول با بیش از ۲۲ هزار تن را در کشور دارد.

آقای رحیم زاده اظهار کرد: کل سطح زیر کشت برنج استان آذربایجان شرقی هشت هزار و ۳۳۰ هکتار است که بیشتر در شهرستان‌های میانه با ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار، خداآفرین با یک هزار و ۷۵۰ هکتار، هوراند با ۲۰۰ هکتار و کلیبر با سطح زیر کشت ۱۸۰ هکتار کاشت می شود .

وی با بیان اینکه تعداد ۲۶ کارخانه برنج کوبی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد ادامه داد: ۱۰۱ دستگاه نشاکار و ۹۰ دستگاه خرمن کوب در استان موجود بوده و ۵۸۳ تن بذر ارقام اصلاح شده محلی از جمله علی کاظمی، هاشمی و صدری به صورت نشاکاری در سطح هفت هزار و ۲۰۵ هکتار کشت می‌شود.

وی افزود: از هشت هزار و ۳۳۰ هکتار سطح زیرکشت برنج در آذربایجان شرقی سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن به صورت مکانیزه و سه هزار و ۷۰۵ هکتار نیز سنتی کشت شده است البته یک هزار و ۱۲۵ هکتار باقی مانده نیز به طور مستقیم یا خشکه کاری کشت می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع باید گفت بیش از ۵۵ درصد محصول برنج در آذربایجان شرقی به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

آقای رحیم زاده با بیان اینکه تاکنون در حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی برنج استان با تولید ۲۴ هزار و ۷۵۰ تن محصول شلتوک برنج برداشت شده است افزود: پیش بینی می‌شود از کل سطح زیر کشت هشت هزار و ۳۳۰ هکتار مقدار ۳۷ هزار و ۴۸۵ تن محصول شلتوک برنج و بعد از برنج کوبی مقدار ۲۲ هزار و ۴۹۱ تن برنج سفید تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: ۱۰۰ درصد برداشت برنج در آذربایجان شرقی مکانیزه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.