سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساحل بندر کنارک از زباله پاکسازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنارک در جنوب غرب سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت هفته گردشگری با مشارکت علاقه‌مندان به محیط زیست و فعالان گردشگری نسبت به پاکسازی ساحل بندر کنارک اقدام شد.

طاهر میرزایی گفت: با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست دریایی و سواحل از اهمیت بسزایی برخوردار و سواحل کنارک محل زیست بسیاری از پرندگان، لاک پشت‌ها و خرچنگ‌های دریایی است، عدم بی‌توجهی به محیط زیست منطقه اثرات زیانباری را برای این جانوارن در پی خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر محیط زیست منطقه این سواحل مکانی خاص برای پذیرایی گردشگران است که چنانچه با بی‌توجهی همراه شود باعث عدم ورود گردشگر به این شهرستان می‌شود که باید مردم بیش از پیش به حفظ محیط زیست این منطقه توجه داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنارک ادامه داد: در این راستا به مناسبت هفته گردشگری و هفته وحدت، این اداره با هدف حفظ و حمایت از محیط زیست اقدام به اجرای برنامه‌های همسو با گردشگری و پایداری محیط زیست کرد.

وی بیان کرد: از آنجا که کنارک دارای پدیده‌های زمین شناسی مانند گِل فشان و سواحل بی بدیل گردشگری به ویژه در گردشگری آبی است، پاکسازی سواحل دریا به کمک دوستداران محیط زیست و فعالان گردشگری انجام می‌شود تا با این اقدام در راستای تقویت فرهنگ گردشگران و جوامع محلی به سمت و سو حفظ و حمایت از محیط زیست و کاهش آسیب‌های محیط زیستی گام برداریم.

میرزایی در ادامه از برگزاری جشنواره بادبادک در روستای هدف گردشگری بندر پُزم خبر داد و گفت: این برنامه نیز به مناسبت هفته گردشگری «با شعار سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری‌های سبز» برای رده‌های سنی خردسالان با هدف ترویج فرهنگ حرفه‌ای گردشگری برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.