سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان از دستاورد‌های جایزه مصطفی (ص) استفاده کند

رئیس بنیاد علمی اکو گفت: دستاورد‌های جایزه مصطفی (ص) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس بنیاد علمی اکو در بازدید از در نخستین نمایشگاه فن‌نما با بیان اینکه یکی از اهداف مهم جایزه مصطفی ایجاد ارتباطات است، گفت:جایزه مصطفی (ص)، اما دستاورد‌های آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید اصفهان از این دستاورد‌ها به خوبی استفاده کند.
کمیل طیبی با اشاره به استعداد‌ها و ظرفیت‌هایی که در اصفهان وجود دارد افزود: با توجه به بُعد فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته در زمینه بین‌المللی صورت گرفته است و ارتباط زیادی با مراکز علمی و ارگان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی داریم، در زمینه‌های مختلف، اصفهان یک برند است.
وی گفت: اصفهان به عنوان مهد یا جایگاه تمدن شناخته می‌شود و آن گونه نیست که بر اساس تعصب از اصفهان سخن بگوییم، بلکه اصفهان در بسیاری از مجلات و کتاب‌ها این جهان‌شهر شناخته شده است.
طیبی با اشاره به اینکه از اهداف مهم جایزه مصطفی (ص) ایجاد ارتباطات است، افزود: دستاورد‌های جایزه مصطفی (ص) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید اصفهان از این دستاورد‌ها به خوبی استفاده کند آن‌ها را به فعل تبدیل کند؛ از این رو باید گفت که اصفهان مزیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارد.
رئیس بنیاد علمی اکو گفت: جایزه مصطفی (ص) سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی کرده است و سرمایه انسانی را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که کشور‌هایی که پیشرفت کردند و به جایی رسیدند مانند ژاپن و کره روی سرمایه‌گذاری انسانی تمرکز کردند که اکنون سرمایه تکنولوژی و دانشی آن‌ها شکوفا شده است.
وی افزود: اگر سرمایه انسانی شکل بگیرد، به‌طور حتم محیط زیست اصفهان را نجات خواهد داد، یعنی اینکه اصفهان اگر تکیه بر ظرفیت‌سازی داشته باشد به طور قطع محیط زیست و تغییر اقلیم آن در آینده تضمین می‌شود و در صورتی که تحریم‌ها لغو شود، با موجی از تقاضای‌های خارجی مواجه می‌شویم که اصفهان در این صورت می‌تواند پاسخگو باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.