سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری چهارمین همایش ملی زبان و ادبیات فارسی در شهرکرد

چهارمین همایش ملی زبان و ادبیات فارسی با عنوان "دانش آموزش محتوا در رشته زبان و ادبیات فارسی" در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: این دانشگاه با داشتن ۵۰۰ دانشجوی رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی (۴۲۰ نفر کارشناسی و ۸۰ نفر کارشناسی ارشد)، ۶هیات علمی، تشکیل گروه مستقل و ایجاد تحصیلات تکمیلی به عنوان قطب رشته زبان و ادبیات فارسی در کشور شناخته می‌شود.

ذبیح الله کاوه فارسانی افزود: چهارمحال و بختیاری از جمله نخستین استان‌هایی است که در دانشگاه فرهنگیان اقدام به دایر کردن رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی و همچنین زمینه تحصیلات تکمیلی در این رشته را در استان فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: ایجاد فرصت برای نظرورزی و تعامل علمی میان صاحب‌نظران و به اشتراک گذاشتن دانش آموزش محتوا در رشته زبان و ادبیات فارسی، ایجاد فرصت برای تامین و تولید دانش آموزش محتوا دراین رشته، زمینه‌سازی برای جلب توجه جامعه علمی به ضرورت تولید و اشاعه دانش‌آموزش محتوا در آموزش زبان و ادبیات فارسی از جمله هدف‌های این همایش به شمار می‌رود.

کاوه ایجاد فرصت برای رشد و بالندگی حرفه‌ای مدرسان و اعضای هیات علمی در زمینه آموزش محتوا در آموزش زبان و ادبیات فارسی، تقویت ارتباط دانشگاه و نیاز‌های جامعه، سازماندهی و نظام‌مند کردن همایش‌ها با تقویت چرخه مدیریت دانش در کشور به منظورهم‌افزایی علمی را از دیگر هدف‌های این همایش یک روزه عنوان کرد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: این همایش‌ها در اصل به عنوان یک جلسه آموزشی قلمداد می‌شوند و با توجه به سخنرانی‌ها و مقاله‌های ارائه شده باعث غنای علمی و ادبی شرکت‌کنندگان می‌شود.

وی محور‌های همایش آموزش زبان و ادبیات فارسی را فلسفه، تاریخچه و ماهیت علم در آموزش زبان و ادبیات فارسی، دانش آموزش محتوای زبان و ادبیات فارسی در مقاطع مختلف، نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفه‌ای دانشجو معلمان، آموزش زبان و ادبیات فارسی (آسیب‌ها، چالش‎‌ها، آموزش مجازی)، نقش پژوهش‌های معلم محور و الگو‌های جهانی برای آموزش محتوا و آموزش زبان و ادبیات فارسی با استفاده از محیط‌های یادگیری غیررسمی در این رشته عنوان کرد.

کاوه گفت: آشنایی با مطالب به روز، افزایش غنای ادبی و دانشی و آشنایی با یافته‌ها و علوم جدید از مهمترین مزایای برگزاری این همایش‌ها به شمار می‌رود و این رویداد‌های علمی را فراتر از کلاس‌های درسی دید.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های زیاد در ایران تاکید کرد: با وجود فراز و نشیب‌های زیاد در این مملکت، اما آنچه باعث همبستگی و وحدت اقوام و زبان‌های مختلف در ایران شده همین زبان و ادبیات فارسی است.

کاوه گفت: امسال ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه چهارمین همایش آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری از ۱۷ استان کشور شامل خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، البرز، گلستان، قزوین سمنان، فارس، ایلام، مرکزی، همدان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، کردستان، قم، تهران و چهارمحال و بختیاری ارسال شد که از این شمار ۶۱مقاله معادل ۴۷ درصد پذیرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین۵۰ مقاله معادل ۳۸ درصد رد شده، ۱۷ مقاله معادل ۱۳ درصد در حال بازنگری از سوی نویسندگان و۲ درصد از آن‌ها پس گرفته شده‌اند.

وی یادآور شد: بیشترین ستون مقاله‌ها مربوط به استان چهارمحال و بختیاری، تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان وهمدان بوده است.

کاوه نویسندگان مقالات را شامل هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌ها، استادن مدعو و مامور از آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان، دبیران آموزش و پرورش، فارغ التحصیلان ارشد دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلمان و کارمندان دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد.

وی بیشترین نویسندگان مقاله‌ها را مربوط به دانشجومعلمان، اعضای هیات علمی و دبیران آموزش و پرورش، فارغ التحصیلان ارشد دانشگاه فرهنگیان، استادان مدعو، هیات علمی و دانشجویان سایردانشگاه‌ها و کارمندان دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد.

به گفته کاوه بیشترین سهم نویسندگانی که مقالات آن‌ها پذیرفته شده (از ۶۱ مقاله ۳۵ مقاله) مربوط به اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بیشترین این سهم هم با ۱۲ مقابله مربوط به اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.