سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۶۰ اثر موسیقی در سال گذشته

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تولید بیش از ۶۰ اثر موسیقی در سال گذشته خبرداد.

محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اولویت فعالیت در عرصه موسیقی تولید آثار و بخشی دیگر برون سپاری آثار است و برخی اوقات با موضوعاتی خاص سفارش به گروه‌های شاخص مردمی می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از گروه‌های هنری توانمند حمایت صورت می‌گیرد گفت: حمایت به چند شکل انجام می‌شود برخی اوقات کار‌ها برون سپاری می‌شود و روش دیگر حمایت در جشنواره‌ها است و اعتقاد داریم اگر قرار است حمایتی صورت گیرد باید طبق اهداف تشویقی و ترغیبی باشد.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۶۰ اثر تولید ملی و بین المللی داشتیم که خودمان آن را سفارش داده یا تولید کردیم و امسال نیز این میزان افزایش پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید در خصوص جشنواره موسیقی نوای مهر گفت: این جشنواره در عرصه شعر، ترانه، موسیقی و سرود است که به عنوان ثروت ملی و ایجاد انگیزه با نگاه به فرهنگ مهروری، ایثار و از خودگذشتگی، بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند موسیقی، تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی، ایجاد آرشیو دراین عرصه و گسترش زمینه‌های فکری و فرهنگی در راستای تولید آثار فاخر راه اندازی شده است. 

وی افزود: موضوعات جشنواره نیز ایران سربلند، ایران مقتدر، ایثار، شهادت، مهربانی، همدلی، عطوفت، آموزه‌های دینی و تأثیر آن در ترویج فرهنگ ایثار است. 

هاشمی گفت: جشنواره در استان لرستان از یازدهم مهر تا سیزدهم برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه عصر سیزده مهر در خرم آباد با حضور ۲۳ گروه از ۱۴ استان و حضور شش گروه از کشور‌های حوزه مقاومت لبنان، سوریه، عراق و افغانستان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: از لحاظ قومیت‌های موسیقی در ایران بسیار غنی هستیم از شمال تا جنوب و شرق و غرب موسیقی‌های جذابی داریم که البته حوزه لرستان بسیار حماسی است.

برچسب ها: بنیاد شهید ، موسیقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
موسیقی اولویت اول اوله