سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار لهستان به اوکراین در خصوص نزدیکی روابط کی‌یف و برلین

نخست‌وزیر لهستان به اوکراین هشدار داد که نباید کشورهایی که به آن کمک کردند را فراموش کند.

«ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان، با «بسیار نامناسب دانستن» سخنان رئیس‌جمهور اوکراین در مجمع عمومی سازمان ملل، به روابط نزدیک میان کی‌یف و برلین هشدار داد.

موراویه‌تسکی در کنوانسیون حزب قانون و عدالت (PiS) در شهر کاتوویتس گفت که کی‌یف هرگز نباید فراموش کند که کدام کشور‌ها بیشتر به آن کمک کردند و افزود: «این لهستان بود که از چند میلیون اوکراینی زیر سقف ما پذیرایی کرد، این لهستانی‌ها بودند که اوکراینی‌ها را پذیرفتند، این ما بودیم. ولودیمیر زلنسکی، ارزش ندارد چنین چیزی را فراموش کنیم.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل مدعی شد که «برخی از دوستان ما در اروپا همبستگی را در یک تئاتر سیاسی بازی می‌کنند و موضوع غلات را به یک فیلم هیجان‌انگیز تبدیل می‌کنند».

اظهارات زلنسکی در حالی بیان شد که کی‌یف و ورشو بر سر صادرات غلات اوکراین با هم اختلاف دارند. ورشو از لغو ممنوعیت واردات غلات اوکراینی امتناع کرد و دلیل آن را نیاز به محافظت از کشاورزان خود در برابر هجوم محصولات ارزان قیمت، بیان کرد. پس از آن روابط میان این دو کشور همسایه تیره و تار شد و کی‌یف هم شکایتی را به سازمان تجارت جهانی ارائه و عنوان کرد که محدودیت‌های لهستات غیرقانونی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.