سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۲ درصدی تردد شناور‌ها به بندرامیرآباد

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از افزایش ۵۲ درصدی تردد شناور‌ها به این بندر خبر داد.

حبیب اله طالبی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بندر امیرآباد با ارتقاء سطح همکاری با بنادر حوزه CIS، توسعه ترانزیت و ترانشیپ و احیای کریدور شمال _ جنوب بستر‌های لازم را جهت افزایش مراوردات کالا با کشور‌های منطقه ایجاد کرده است، گفت: تردد شناور‌ها به این بندر در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد افزایش داشت.

او ظرفیت‌ها، امکانات، زیرساخت‌ها و تساهل در فرآیند تجاری صاحبان کالا و بازرگانان در چارچوب قوانین سازمان بنادرودریانوردی و عوامل بیرونی همچون تخصیص سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های تجاری داخلی و تحت پرچم را محرکی برای توسعه کشتیرانی در دریای خزر عنوان، که نتیجه آن را می‌توان در افزایش شناور‌های ورودی به بنادرکشور مشاهده کرد.

معاون امور دریایی بندرامیرآباد همچنین از افزایش ۵۴ درصدی تعداد عملیات راهنمایی از آغاز فروردین تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: در همین مدت نیز یدک کش‌های بندرامیرآباد در قالب ۳ هزار ۴۵۸ عملیات به شناور‌های ورودی به بندر، خدمات ارائه کردند.

بندر امیرآباد با دارا بودن ۱۵ پست اسکله، و آبخور مناسب بالای ۶ متر قابلیت پهلودهی انواع شناور‌ها به طول ۱۴۰ متر را دارا می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.