سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپوتنیک جای بی‌بی‌سی را در لبنان می‌گیرد

خبرگزاری و رادیو بین‌المللی اسپوتنیک با پخش ۲۴ ساعته به زبان عربی از بیروت جای خبرگزاری انگلیسی بی‌سی‌سی را می‌گیرد و روی آنتن می‌رود.

رادیو اسپوتنیک فرکانس‌هایی را که قبلاً توسط بی‌بی‌سی عربی استفاده می‌شد تصاحب کرده است و کاربران می‌توانند از امروز با همان شماره‌گیر تنظیم شوند. بی بی سی به دلیل کمبود بودجه در ژانویه تمام پخش خود در لبنان را به طور کامل متوقف کرد.

در سال ۱۹۳۸، زمانی که بی بی سی برای اولین بار رادیو خود را در لبنان راه اندازی کرد، شعار اینجا لندن است را به عنوان خط آغازین خود انتخاب کرد. دیمیتری تاراسوف، رئیس رادیو اسپوتنیک در لبنان گفت: اکنون بولتن خبری با اینجا مسکو است شروع می‌شود.

این برنامه‌ها شامل برنامه‌های گفتگوی مجری محور توسط روزنامه‌نگاران مشهور عرب و برنامه‌هایی است که طیف وسیعی از موضوعات را از قاهره و مسکو پوشش می‌دهند، است.

تمرکز اصلی اسپوتنیک بر اطلاعات و محتوای تحلیلی خواهد بود. لینا آندریچنکو، سردبیر اسپوتنیک عربی برای محتوای رادیویی و پادکست، خاطرنشان کرد: ما به داغ‌ترین موضوعات بین‌المللی و موضوعاتی که جامعه لبنان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، خواهیم پرداخت، زیرا مخاطبان محلی بیشتر با مسائل اجتماعی طرف هستند. 

علاوه بر این، فرکانس عربی اسپوتنیک تعدادی از برنامه‌های تولید شده توسط RT Arabic را پخش خواهد کرد. اسپوتنیک عربی پخش خود را در ۴ فوریه ۲۰۱۵ آغاز کرد. در همان سال، یک آژانس هاب چند رسانه‌ای در قاهره (مصر) افتتاح شد. اسپوتنیک عربی شامل وب سایت عربی و فید‌های خبری است. پخش رادیو FM در لبنان، عراق و سوریه و همچنین در وب سایت رسمی اسپوتنیک و برنامه‌های تلفن همراه آن پخش می‌شود. رسانه‌های عربی ترکیبی اسپوتنیک در مجموع سه میلیون نفر مخاطب دارند.

برچسب ها: بی بی سی ، اسپوتنیک ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.