سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجارت خارجی سیستان و بلوچستان به ۹۱۲ میلیون دلار رسید

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون مجموع کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات به ارزش ۹۱۲ میلیون دلار بوده است.

مجتبی شجاعی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون مجموع کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات به ارزش ۹۱۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۵۰ درصد و از نظر وزن۲۰درصد افزایش داشته است.

وی  به تشریح گزارش وضعیت صادرات و واردات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان پرداخت و بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون مجموع کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات به ارزش ۹۱۲ میلیون دلار با وزن ۲ هزار و ۲۱۱ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۵۰ درصد و از نظر وزن۲۰درصد افزایش داشته است.

افزایش ارزش واردات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

وی افزود: صادرات قطعی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان نیز در بازه زمانی ۶ماهه نخست سال به ارزش ۱۳۲ میلیون دلار و به وزن بیش از ۸۵۷ هزار تن تشکیل بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۴۳ درصد و از نظر وزن ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت سیمان، کلینکر، زغال‌سنگ، زغال کک، گاز، کنسانتره سنگ، آهن، گاز، پودر رختشویی، میوه، سنگ نمک، کاشی و سایر محصولات کشاورزی بوده است.

وی تصریح کرد: این حجم از کالا به کشور‌های پاکستان، افغانستان، هند، عراق، چین، بنگلادش، آذربایجان، ارمنستان و روسیه صادر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.