سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملاک اصلی قیمت خودرو، شورای رقابت است

دبیر هیأت تجدیدنظر شورای رقابت گفت: به طور کلی هزینه و قیمت اعلام شده خودرو از شورای رقابت ملاک اصلی است چرا که رقم تعیین شده کارشناسی شده است.

آلبرت بغزیان، دبیر هیأت تجدیدنظر شورای رقابت گفت: خودروسازان همیشه این موضوع را بیان می‌کنند که این قیمت خودرو برای ما صرف نمی‌کند و ما همیشه در زیان هستیم. متاسفانه زیان انباشته کارخانجات تولیدی به دلایلی از قبیل هزینه‌های مالی، سرمایه‌گذاری اشتباه و غیره باعث این نوع مسائل می‌شود و این دلیل نمی‌شود که اشتباه یا زیان شرکت‌های تولیدی از جیب مصرف‌کننده پرداخت شود.

بغزیان افزود: به طور کلی هزینه و قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت ملاک اصلی است چرا که این رقم کارشناسی شده و همچنین سود هم برای این نوع کارخانجات تولیدی خودرو دارد. قیمت خودرو در فواصل مشخص قیمت‌گذاری مجدد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و لیست قیمت‌های خودرو‌های داخلی تصویب می‌شود و طبق آن باید تمکین کنند.

او تاکید کرد: برخی خودروسازان با عدم عرضه و یا بستن سامانه به نوعی اعتراض خود را نشان می‌دهند. قانون گذار قیمت خودرو شورای رقابت است بنابراين با توجه به قیمت انحصاری خودرو سازمان حمایت ورود می کند. با توجه به اینکه نباید هیچ اجحافی بین خریدار و فروشنده (کارخانه تولیدی خودرو) شود و دلالی هم سود نبرد شورای رقابت ارجحیت دارد. تحت هیچ شرایطی احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی به بهانه افزایش قیمت‌ها قابل قبول و پذیرش نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۹
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
دلار پایین می آید قیمت خودروبالا می رود پیدا کنید پرتقال فروش را
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
یک چهارم جمعیت ایران تو خطر هستنددتو جاده ها به خاطر سایپا ،ایران خودرو
باید به خاطر یک میلیون ادم که در کارخانه و نمایندگی ،تولید قطعات و کار میکنند فدا بشن
موسوی
۱۵:۳۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
سلام ساینا یک شبه شد 290 م
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
ملاک اصلی قیمت خودرو قیمت تموم شده است
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
سلام من مصرف کننده برج۱۲خودرو فردا ثبت نام کردم۱۱۵۰میلیون شورارقابت زده اردیبهشت ۷۲۴میلیون تیرماه حدود۹۱۰ملیون اکثرخودروهای مونتاژی هم ارزانتر از قبل زده البته اگر ادامه بدهند کجا و چه خودرویی باعث گرانیش شورای رقابت بوده قرارداد ما۱۲۰ روزکاری بوده الان ۸ماه بیشتره شرکت هم تا الان چندین بارثبت نام کرده نصف پولش میگیره و جوابگو نیستند
ب
۲۱:۰۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
سلام اگر شورای رقابت قیمت خودرورو تعین میکنه چطور نمیتونه جلوی این همه کرانی روز به روز تولید کنندکان رو بگیره پس همه این ها شعاره شورای رقابته هیچ شرکت وتولید کننده این شورا رو قبول ندارند
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
دولت و مجلس محترم و گرامی و شریف واردات کالا و خودرو و کالای اوکس و گران را به کشورمان ممنوع کند
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
بیچاره خودرو سازان کسی نیست از حقشون دفاع کنه قیمت غذا ۲۰ برابر شده ولی کیفیتش بالا نرفته هیچ پایین هم آمده سوپ را ۳ هزار می خریدیم الآن قیمتش شده ۸۰ هزار ولی کیفیت قبلی را نداره خودرو تازه قیمتش ۵برابر شده
حسین
۱۹:۳۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه شرکت سایپا محصولات خود را به بهانه های واهی و با اضافه کردن چند آپشن و حروف انگلیسی و به نام گزاری خودرو جدید و با مشارکت شورای رفاقت گران کرد و به کسی هم جوابگو نیست
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
صد در صد درست میگی. شورای رقابت به عنوان نهاد پشتیبان خودروسازان وظیفه ای جز گران کردن قیمت خودرو و جلب رضایت آنان و ایجاد یاس و ناامیدی برای مردم که توان خرید مجصولات بی کیفیت اشان را نخواهند داشت بعهده ندارد.
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
خودرو کارخانه حق ندارند گران کنند در حالی که ارز نیمایی ۲۸ میگیرند
فقط اجازه دارتد قیمت ازاد شود
چون ارز ثابت بوده برایرچی گران کنتد
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
برای همین هست که خبر نداری ماه قبل ارز ۲۸۵۰۰ تبدیل به ارز ۳۷۵۰۰ شده خودرو سازان هم دقیقا مابالتفاوت این را میخوان افزایش ۳۵ درصدی
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
شورای رقابت و دولتمردان باید این موضوع را درک کنند که هر فاصله و گپ قیمتی بین بازار و کارخانه یعنی ای که تو نیاز نداری تو هم بیا بخر به خدا اینها به اندازه یک بچه مدرسه ای سواد ندارند الآن برید بازار لاستیک نگاه کنید طرف به اندازه 10 سال مصرف خودش لاستیک خریده انبار کرده
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
شورای رفاقت
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
شورای رقابت بری این که بیشتر مورد نفرت مردم قرار نگیرند زود استعفا دهند
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
ما از این می ترسیم شورای رقابت خودش دنبال این باشه رانت رو از دلال به سمت جیب خودش روانه کنه...
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
سهامداران باید از شورای رقابت به خاطر زیانی که به آنها رسیده شکایت کنند
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
عامل اصلی گران شدن خودرو شورای رقابت بوده چون همیشه و هر موقع با قیمت های دستوری باعث ضرر و زیان تولید کننده ها شده و در نتیجه باعث کم شدن تولید شده وقتی تولید کم میشه قیمت ها بالا میره
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
لازم نیست قیمت تعیین شود،صادرات و واردات را آزاد وبدون گمرکی کنید،و اقلام و انرژی را به قیمتی که میشود صادر کرد،به صنعت و همه بدهید،و قیمت را آزاد بگذارید،اگر توانستند رقابت کنند و گرنه بیش از این حق ملت را ضایع نکنند و درش را ببندند.
محمد
۱۳:۵۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
خواهشا هر چه سریعتر در این دو شرکت گاری سازی ایرانی را ببندید تا نه تولید کننده در ضرر باشه نه من مصرف کننده نوعی جان و مالم در خطر باشه.بخدا لیاقت ایرانی ماشین پراید ارابه مرگ نیست.چرا جلوی این ضرر رو نمی گیرید ؟تا کی باید گاری قیمت بالا سوار بشویم؟؟
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
شورای رقابت از وقتی که به بخش خودرو ورود پیدا کرده هم کارخانه را هم بورس را نابود کرده باید تمام عوامل آن محاکمه بشن
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
سهامداران ایران خودرو 4 ساله در زیان سنگین هستند در حالی که دلالان جیب خود را پر پول کرده اند اقتصاد بیمار به این میگن
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
راضیم به قیمت بازار به جای این که از دلالان بخرم از خود کارخانه بخرم
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
کار شورای رقابت شده پر کردن جیب دلالان شما آمار بگیرید از وقتی که شورای رقابت ورود کرده خرید و فروش حواله چقدر زیاد شده
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
لطفا نخرید
رضا
۱۳:۴۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
سلام کاش ی مرد پیدا میشو ۱۰۰ لودر سفارش میداد به هپکو بعد میذاشت پای دیوار سایپا و ایران خودرو کلا صافشون میکرد ملت ایران نجات میداد
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
کار شورای رقابت فقط شده اینکه پای افزایش قیمت خودرو سازان مهر تایید بزنه. انچه از زمان پیدایش شورای رقابت شاهد اون هستیم اینه که شورای رقابت تابع خودروسازان هست و نه خودروسازان تابع شورای رقابت.
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
2 ماه که ایران خودرو هیچ برنامه فروشی طبق نوبت بندی هایی که انجام دادن نداشته دولت هم واکنشی نشون نمیده؟؟!
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
کالاهایی صنعتی که در ساخت خودشان از لوازم و وسایل وارداتی از کشورهایی با تورم منفی استفاده می کنند باید کاهش قیمت یا حداقل عدم افزایش قیمت داشته باشند.
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
به همان قیمت هم که خودرو نمی دهند یا خودرو هایی میدهند که قیمتش در نیامده شده ویا دیگه اون مدل ها را مونتاژ و تحویل نمی دهند
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
به همان قیمت هم که خودرو نمی دهند یا خودرو هایی میدهند که قیمتش در نیامده شده ویا دیگه اون مدل ها را مونتاژ و تحویل نمی دهند
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۳:۱۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
خندیدم بسی ؛ شورا رقابت نتونست ایران خودرو رو مجبور کنه چهل میلیون دنا پلاس رو ارزون کنه با اینکه سانروف ترمز دیسکی و حتی شیشه بالا بر خودکار بعد قفل کردن در ها و رینگ آلمینیومی رو نسبت به قبل از روش برداشتن فقط مونده بود موتور ماشین رو حذف کنه ایران خودرو به عنوان آپشن
زاگرسیان
۱۳:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
ملاک اصلی تولید خودرو و واردات است که بدست مافیاست
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
شورای رقابت نه بهتره بگویید شورای رفاقت با دلالان چون وقتی شورای رقابت حرف می زنه خرید و فروش حواله خودرو بیشتر میشه
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
عامل اصلی گرونی قیمت خودرو در طول این چندین سال اخیر شورای رقابت بوده است حالا باز این مرکز جرثومه فساد و رانت را مطرح می‌کنند..قیمت تمام شده خودرو خیلی کمتر از این قیمتها که می‌گویند است. متهی مافیای خودرو سازها و عواملی ناکارمد و دله و دزد در وزارت صمت روزگار خودرو به اینجا کشاندن.
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
قیمت های دستوری کارخانه ها را ورشکست کرده کسی هم پاسخگو نیست واقعا اگه قیمت های شورای رقابت واقعیه چرا با حرف مخبر قیمت ها را کاهش دادند
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
شورای رقابت اگه واقعا قیمت های درستی داده بود الآن زیان ۱۶۵ هزار میلیاردی گریبانگیر خودروسازان نمی شد
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
شورای رقابت کل تولید و سهامداران را نابود نکنه دست بردار نیست