آلبرت بغزیان، دبیر هیأت تجدیدنظر شورای رقابت گفت: خودروسازان همیشه این موضوع را بیان میکنند که این قیمت خودرو برای ما صرف نمیکند و ما همیشه در زیان هستیم. متاسفانه زیان انباشته کارخانجات تولیدی به دلایلی از قبیل هزینههای مالی، سرمایهگذاری اشتباه و غیره باعث این نوع مسائل میشود و این دلیل نمیشود که اشتباه یا زیان شرکتهای تولیدی از جیب مصرفکننده پرداخت شود.
بغزیان افزود: به طور کلی هزینه و قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت ملاک اصلی است چرا که این رقم کارشناسی شده و همچنین سود هم برای این نوع کارخانجات تولیدی خودرو دارد. قیمت خودرو در فواصل مشخص قیمتگذاری مجدد مورد ارزیابی قرار میگیرد و لیست قیمتهای خودروهای داخلی تصویب میشود و طبق آن باید تمکین کنند.
او تاکید کرد: برخی خودروسازان با عدم عرضه و یا بستن سامانه به نوعی اعتراض خود را نشان میدهند. قانون گذار قیمت خودرو شورای رقابت است بنابراين با توجه به قیمت انحصاری خودرو سازمان حمایت ورود می کند. با توجه به اینکه نباید هیچ اجحافی بین خریدار و فروشنده (کارخانه تولیدی خودرو) شود و دلالی هم سود نبرد شورای رقابت ارجحیت دارد. تحت هیچ شرایطی احتکار خودرو توسط شرکتهای خودروسازی به بهانه افزایش قیمتها قابل قبول و پذیرش نیست.
باید به خاطر یک میلیون ادم که در کارخانه و نمایندگی ،تولید قطعات و کار میکنند فدا بشن
فقط اجازه دارتد قیمت ازاد شود
چون ارز ثابت بوده برایرچی گران کنتد