سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۶۹ درصدی مجموع تجارت خارجی از گمرک پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان شهرستان قصرشیرین گفت : مجموع تجارت خارجی این مرز رسمی در ۶ ماه نخست امسال به ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با پارسال از نظر وزنی ۶۹ درصد رشد داشته است.

قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان شهرستان قصرشیرین گفت : تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است که از نظر دلاری نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته ایم.

وی اظهار کرد: ارزش وزنی تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان در ۶ ماهه اول امسال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده است که از مجموع تجارت خارجی صورت گرفته از مرز پرویزخان ۴۶۹ میلیون دلار به ارزش وزنی یک میلیون و ۲۷۲ هزار تن است.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری صادرات کالا از مرز پرویزخان از نظر وزنی ۳۶ درصد و از نظر ارزش دلاری نیز ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

مطلبی با بیان اینکه پرویزخان از مرز‌های مهم و راهبردی کشور در حوزه مبادلات تجاری با کشور عراق است، اضافه کرد: صادرات انجام شده در قالب ۲۱ هزار و ۵۱۱ اظهارنامه انجام شده است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از مرز پرویزخان به عراق را شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و مصالح ساختمانی نام برد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.