سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از اقامتگاه بومگردی در گالیکش

اقامتگاه بوم‌گردی "جومه" در روستای فارسیان گالیکش هم‌زمان با هفته گردشگری به بهره‌برداری رسید.

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در آئین افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی گفت: اولویت ما در روستا‌های سطح استان ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است و لذا راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به دلیل ایجاد چرخه اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک، از اهمیت بیشتری برخوردارند.

ساوری اضافه کرد: کلید واژه استاندار گلستان در ایجاد اشتغال، تقویت جوامع محلی بر محور معیشت روستاهاست و در همین راستا بوم‌گردی‌ها به دلیل زودبازده بودن از سیاست‌های اصلی اداره‌کل میراث فرهنگی استان است و تلاش ما حمایت از سرمایه‌گذارن این بخش است.

محمدرضا میرنیا فرماندار شهرستان گالیکش نیز در این مراسم با تبریک هفته گردشگری و فرارسیدن هفته وحدت افزود: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان گالیکش در جهت توسعه پایدار و رونق اقتصادی، حوزه گردشگری است.

او افزود: وجود قومیت‌ها، طوایف و آداب و رسوم متعدد، برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بکر و متنوع نظیر آبشارها، جنگل‌ها و غارها، محصولات کشاورزی و باغی بی‌شمار و ساده زیستی مردم از شاخص‌ترین ویژگی‌های مناطق روستایی شهرستان گالیکش است که ضرورت توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستا‌ها را دوچندان می‌کند.

محمد رزاقی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گالیکش نیز گفت: اقامتگاه بوم‌گردی جومه فارسیان با زیربنای ۱۲۰ مترمربع و ظرفیت ۴۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲ نفر به‌عنوان بیست و پنجمین اقامتگاه بوم‌گردی فعال این شهرستان امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.