سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

یزد در منطقه گرمسیری سه قرار می‌گیرد

جوکار گفت: با ارائه جدول روزانه دما هواشناسی، همکاری توانیر و پیگیری از وزیر نیرو تلاش می شود استان یزد در منطقه گرمسیری سه قرار گیرد.

 محمد صالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: درحال حاضر شهرستان‌های بافق، یزد، اشکذر، میبد، زارچ و اردکان در مناطق گرمسیری منطقه چهار هستند که شهرستان بافق از خرداد تا پایان مرداد و یزد، اشکذر، میبد، زارچ و اردکان از تیرتا پایان مرداد ماه تعرفه آن‌ها منطقه چهارمحاسبه می‌شود. 

جوکار ادامه داد: از دهه ۹۰ باتوجه به اینکه دمای این شهر‌ها ۴۰ درجه بالاتر بود، پیگیری شد تا ماه‌های تیر و مرداد شامل این تعرفه شوند وبا وزارت نیرو هماهنگ شد و هیئت وزیران منطقه گرمسیری چهار را برای شهرستان‌های استان یزد لحاظ کردند.

او افزود: ۴ منطقه گرمسیری داریم که ضرایب محاسبه برای تعریف تعرفه برق متفاوت است که در منطقه یک سقف مصرف بالاتر است و میزان پرداختی کمتر است. امسال بیشترین دما را تجربه کردیم و با هواشناسی صحبت شده تا جدول روزانه دما را ارائه دهند و پیگیری کنیم از وزیر نیرو تا باهمکاری توانیر به منطقه گرمسیری سه بیایم تا تعرفه برق شهروندان کاهش یابد. 

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: البته الگوی مصرفی هم داریم که براساس آن عمل می‌شود برای گرمسیری چهار الگوی کم مصرف ۲۰۰ و کمتر و متعارف ۴۰۰ وکمتر ۴۰۰ و بیشتر از ۴۰۰ پر مصرف است که برای منطقه سه، کم مصرف ۵۰۰ و کمتر و متعارف هزار و کمتر و پر مصرف بیش از هزار است انشالله باپیگیری‌ها ومصوبه هیئت وزیران تعرفه را اصلاح کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
پس شهرستان تفت چی؟ یعنی ده درجه از یزد خنک تر هست؟