سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سکونت‌گاه‌های غیررسمی معضل اساسی کلان‌شهر‌ها است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل معضل اساسی کنونی شهر‌ها را وجود سکونت‌گاه‌های غیررسمی به‌ویژه در کلان‌شهر‌های کشور دانست.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در ششمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهر‌ها، معضل اساسی کنونی شهر‌ها را وجود سکونت‌گاه‌های غیررسمی به‌ویژه در کلان‌شهر‌های کشور دانست و گفت: سکونت‌گاه‌های غیررسمی فضای بصری و توازن شهر‌ها را برهم زده است.

او افزود:معضل اساسی کنونی شهرها، وجود سکونت‌گاه‌های غیررسمی به‌ویژه در کلان‌شهر‌های کشور بوده که فضای بصری و توازن شهر‌ها را برهم زده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: متأسفانه امروزه از ماهیت واقعی شهر پایدار دور هستیم و ویژگی‌های شهر پایدار اکنون کم رنگ‌تر شده است که در نتیجه شاهد معضل‌های متعددی در کلان‌شهر‌ها و شهر‌ها هستیم.

میرجعفریان تصریح کرد: اگر امروزه در بحث ترافیک با معضل روبه‌رو هستیم، از عدم توجه به شهر پایدار نشأت گرفته است که باید در حوزه برنامه‌ریزی‌های کلان شهری به مسائل مختلف توجه تخصصی و فنی کرد.

توسعه پایدار شهر نیاز به توجه بیش‌تری دارد

او بیان کرد: گسترش سکونت‌گاه‌های حاشیه‌ای و غیررسمی ناشی از عدم توجه به توسعه پایدار شهر بوده که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و اصلی‌ترین مولفه این مسأله، تدوین فنی و دقیق طرح تفصیلی شهری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: یکی از معضلات امروز کشور در حوزه شهری، کاهش جمعیت شهر‌های کوچک و روستا است و این موضوع باید مورد بررسی تخصصی قرار گیرد و برنامه‌های لازم جهت پیش‌گیری، تدوین و اجرایی شود.

میرجعفریان با تأکید بر چیدمان اصولی شهر تصریح کرد: توزیع ترافیک زمانی رخ می‌دهد که توزیع سفر در سطح شهر داشته باشیم که این موضوع نیز با چیدمان اصولی شهر قابل حل است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.