سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۲۲ مددجوی کمیته امداد استان بوشهر مشمول مزایای بازنشستگی شدند

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۵۲۲ مددجوی این نهاد با پرداخت ۱۰ سابقه بیمه بازنشستگی، مشمول مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت شدند.

عباس روشن روز شنبه اظهار کرد: این نهاد در راستای توانمندسازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد.

وی افزود: در این زمینه با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت ۲ گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند انجام می‌گیرد.

روشن ادامه داد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج و از مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

روشن ادامه داد: بر همین اساس از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه های اجتماعی مددجویان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون مبلغی حدود ۴۰ میلیارد ریال اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.