سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۱۵۶ پرونده تخلف زیست محیطی در قزوین

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین از تشکیل ۱۵۶ فقره پرونده تخلف زیست محیطی، شکار و صید در نیمه نخست امسال خبر داد.

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: تشکیل این تعداد پرونده با شناسایی ۱۶۴ متخلف زیست محیطی همراه بوده که برای برخورد و سپری کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: از متخلفان بیش از ۱۳۷ مورد انواع ادوات شکار و صید به همراه ۵۳ مورد از انواع گونه‌های جانوری وحشی شکار، صید و زنده گیری شده کشف و توقیف شده است.

طاهری بیان کرد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده، ۱۲۱ مورد مربوط به آلودگی‌های محیط زیست و ۳۵ مورد در خصوص خصوص تخلفات شکار و صید، تخریب و تعلیف غیرمجاز دام بوده است.

این مسئول در خصوص برخورد با متخلفان حوزه شکار و صید، خاطرنشان کرد: طی همین مدت ۱۸ قبضه سلاح شکاری گلوله زنی و ساچمه زنی کشف و ضبط شده که پنج قبضه آن غیرمجاز بود.

طاهری با بیان اینکه محیط بانان در پیشگیری از وقوع شکار نیز عملکرد خوبی داشته اند، گفت: امسال ۱۴ متخلف هنگام شروع به شکار و قبل از اقدام به هرگونه تخلف، شناسایی و برخورد لازم با آن‌ها صورت گرفت.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین، طی همین مدت نیز حدود ۱۷ هزار دام غیرمجاز که در مراتع ملی و مناطق حفاظت شده استان بدون مجوز و پروانه در حال تعلیف بودند نیز توسط محیط بانان از مناطق خارج شدند.

طاهری خاطرنشان کرد: در همین راستا ۶۴ هزار مترمربع از اراضی ملی استان که توسط افراد سودجو و فرصت طلب مورد تصرف و تخریب قرار گرفته بود توسط یگان حفاظت محیط زیست استان مورد رصد و پیگیری قرار گرفت.

به گفته وی، آموزش بیش از یک هزار و ۲۶۰ ساعت آموزش محیط بانی برای دانش آموزان مدارس استان از دیگر اقدامات محیط زیست استان قزوین است.

استان قزوین دارای ۱۳۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و ۳۱۰ هزار هکتار منطقه شکار و صید ممنوع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.