سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری توسط سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری به صورت دولتی و توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در حاشیه سفر به تایباد گفت: خدمات تخصصی و فوق تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته است و ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری توسط تامین اجتماعی در مراکز درمانی یا طرف قرارداد این سازمان پرداخت خواهد شد.

او افزود: از آغاز ابلاغ قانون جوانی جمعیت، غرامت مرخصی زایمان که به زنان بیمه شده پرداخت می‌شود از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: جوانی جمعیت در اولویت برنامه‌های این نهاد است و نیز خدمات و پرداخت کمک هزینه زایمان بر اساس قانون تامین اجتماعی به صورت غیر حضور انجام می‌شود.

موسوی بیان کرد: هم اکنون ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که معادل ۷۴ درصد جمعیت کل کشور می‌شود.

ساخت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در تایباد

او تصریح کرد: درمانگاه فعلی تامین اجتماعی تایباد پاسخگوی نیاز مردم نیست و قرار است تا در این شهرستان مرزی یک درمانگاه تخصصی جدید ساخته شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور تاکید کرد: درمانگاه کنونی تایباد با ۴۱ هزار نفر بیمه شده معادل یک سوم جمعیت این شهرستان، با محدودیت فضا روبروست و مردم مرزنشین از ممکن است خدمات دلخواهی بهره‌مند نشوند.

موسوی اظهار کرد: درخصوص مسائل فنی و فرایند ساخت نیز در هیئت مدیره سازمان تصمیم گیری خواهد شد و سعی می‌کنیم در کمترین زمان این پروژه بهداشتی و درمانی به اتمام برسد.

او افزود: این آمادگی وجود دارد که در صورت همکاری نهاد‌های شهرستانی، این سازمان در حوزه استخراج و بهره برداری معادن تایباد سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: درحال حاضر ۵۷ پروژه درحال ساخت و ۱۱ پروژه درحال طرح ریزی در سطح کشور از ناحیه سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه‌ها شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.