سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار و خاموش کردن بیش از ۳ هزار حادثه آتش سوزی در گیلان

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات در ۶ ماهه نخست سال ۳ هزار ۵۶ حادثه آتش نشانی را مهار و خاموش کردند.

شهرام مومنی گفت: آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات ۱۵ ایستگاه آتش نشانی رشت در ۶ ماهه نخست سال ۳ هزار ۵۶ مورد حریق، حادثه را مهار کردند. 

وی با اشاره به اینکه از این تعداد حادثه هزار و ۳۴۷ مورد مهار آتش سوزی بود، افزود: ۸۷۷ مورد حادثه و ۸۳۲ مورد خدمات ایمنی به شهروندان بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به کاهش ۵۲ درصدی آتش سوزی علفزار‌ها نسبت به مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه نخست ۶۴۶ مورد آتش سوزی علفزار با تلاش ماموران آتش نشانی مهار وخاموش شد.

شهرام مومنی همچنین با بیان اینکه ۳۱ درصد آتش سوزی خانه‌ها به دلیل اتصال در سیستم سیم کشی برق رخ داد، افزود: ۳۷۷ مورد آتش سوزی خانه و ۹۹ مورد آتش سوزی تجاری بوده است.

وی به شهروندان توصیه کرد با رعایت نکات ایمنی از جمله سرویس به موقع لوازم برقی و سیستم‌های سیم کشی برق، خاموش کردن لوازم برقی قبل از خارج شدن از خانه و... از وقوع حادثه جلوگیری کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به ارائه بیش از ۳۰ نوع خدمات ایمنی در این مدت گفت: سهم نجات افراد محبوس شده در آسانسور، نجات حیوانات و نجات افراد محبوس شده در اماکن با تعداد ۴۲۴، ۳۶۳ و ۱۵۴ مورد به ترتیب بیشترین تعداد خدماتی است که به شهروندان ارائه شد.

شهرام مومنی با بیان اینکه برای پیشگیری از حوادث؛ حوزه آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی نیز در تلاش هستند تا در کنار بازدید‌های ایمنی از اماکن پر خطر دامنه آموزش‌های شهروندی را گسترش دهند، افزود: در ۶ ماهه نخست سال فعالیت حوزه پیشگیری ۳ هزار و ۷۹۱ مورد و بیش از ۲۰ هزار ساعت آموزش ایمنی و آتش نشانی به عموم شهروندان است.

وی گفت: در عملیات‌های محوله به این سازمان میانگین رسیدن به محل حوادث آن ۴ دقیقه و ۱۵ ثانیه بود که ۶۱۴ نفر نجات یافتند، ۱۳۵ نفر مجروح و ۲۵ نفر فوت شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با بیان توجه نکردن به افراد به بیمه آتش سوزی افزود: از تعداد آتش سوزی خانه ۲۲ درصد و از مجموع آتش سوزی‌های تجاری ۴۱ درصد فقط بیمه آتش سوزی داشتند.

سازمان آتش نشانی رشت ۱۵ ایستگاه آتش نشانی دارد که سه ایستگاه آن در مرکز شهر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.