سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

در دنیای امروز آمریکا شیطان بزرگ و انگلیس منشاء تفرقه است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تفرقه‌افکنی آمریکا و انگلیس گفت: ملت انقلابی ما باید بدانند ایجاد بدبینی باعث برهم خوردن ملت ایران می‌شود.

خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (۷ مهر ماه ۱۴۰۲) به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به هفته وحدت و اهمیت آن در جامعه بیان کرد: رمز وحدت، قرآن و قبله است، اما قرآن و قبله مبیّن می‌خواهد؛ راهنما می‌خواهد تا خط کعبه را به ما نشان دهد؛ تبیین آیات قرآن راهنما می‌خواهد، اما محبت پیامبر در دل‌ها اینچنین نیست و این ۳ ایجاد وحدت می‌کنند.  صراط مستقیم یعنی شاهراه و آن جاده وحدتی است که انسان را به مقصد می‌رساند. باید در جاده‌ای که ما را به بهشت می‌رساند، بلند قامت و سرافراز باشیم. چیز‌هایی که باعث برهم خوردن وحدت می‌شود در درجه اول «شیطان» است که قرآن کریم شیطان را مبدا تفرقه معرفی می‌کند. در دنیای امروز شیطان بزرگ آمریکاست و مبدا تفرقه انگلیس خبیث است. ملت انقلابی ما باید بدانند چیزی که باعث برهم خوردن ملت ایران میشود ایجاد بدبینی است. امیر المومنین (ع) خطاب به مالک می‌فرمایند که دلت را نسبت به تمام طوایف سرشار محبت کن. آغوش محبت باعث ایجاد وحدت می‌شود.

وی ادامه داد: انسان چهار سرمایه دارد؛ مال، جان، آبرو و ناموس است که برای حفاظت از این چهار سرمایه باید جامعه امنی باشد. زمانی که در جامعه ترور وجود داشته باشد امنیت از بین میرود. زمانی که بیگانه میکروب هرزگی شایع می‌کند و بانوان را تشویق به بی‌حجابی می‌کند این نظام خانواده را برهم میزند. نسبت به مال نیز به همین صورت است. در حدیثی آمده است که یک درهم ربا قبحش بیشتر از ۳۶ بار زنا است. با این حال آبروی یک مسلمان را بردن حتی گناهش بیشتر از رباست. در این زمینه هم مردم عزیز ما باید از این شایعه پراکنان که قرآن کریم نسبت به آن حساسیت نشان دادن و موجب ریختن آبروی افراد می‌شود فاصله بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به هفته دفاع مقدس ادامه داد: دفاع مقدس ادامه عاشورای سید الشهداست؛ عاشورا یک روز نبود کل یوم عاشوراست و در یک زمان و مکان محدود نشد کل ارض کربلا، جبهه برای ما یک الگو بود و شکوفایی استعداد‌ها را ایجاد کرد؛ آنقدر که عارفان در جبهه به وصول معبود دست یافتند عابدان ما نتوانستند به این سرعت به آن دست یابند؛ لذا شهدای عزیز ما به مقامی رسیدند که بیشتر از لذت‌های بهشتی است و آن مقام «عند ربهم یرزقون»  است. این دفاع مقدس بود که جایگاه رهبری ولایت فقیه را به وضوح در معرض دید همه عالم قرار داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خصوص ره‌آورد سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و سخنرانی در سازمان ملل بیان کرد: این سفر افتخار آفرید و با یک ابتکار بی سابقه هم قرآن را به عنوان پرچم عزت جامعه انسانی بالا برد. این کتاب کتاب تمدن، انسانیت و جامعه ارزشی است. در سازمان مللی که انواع افراد وجود دارند رئیس جمهور این  نور را به عنوان پرچم به اهتزار در آورد و مساله خانواده را که امروز دنیا نشانه رفته است را بیان کرد. قانون همجنس گرایی که مرگ بر بانیان چنین رذالتی که اشاعه فحشا را ترویج کرده عملا کانون خانواده را برهم ریخته است و رئیس جمهور ما این را به گوش جهانیان رساند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی درباره موفقیت پرتاب ماهواره نور گفت: برگ زرین دیگر به دست سپاهیان ما رقم خورد که آن ما پرتاب ماهواره نور بود  و در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت که این قالب مسائلش به دست فرزندان خودمان بود. من از سربازان  جان بر کف و گمنام امام زمان  که زندگی سختی دارند تشکر می‌کنم؛ قرار بود در تهران ۳۰ بمب منفجر شود که می‌توانست باعث شهادث بسیاری از مردمان کشورمان شود که بابت کشف آن سپاسگزاریم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: از نیرو‌های انتظامی و امنیتی ما که الحق و الانصاف در سالگرد آشوب‌ها کاری کردند که آب از آب تکان نخورد تقدیر می‌کنم؛ این اقدام مثبتی بود و امنیت را به ارمغان آورد و درود خدا و شهیدان بر آن‌ها باد که باعث شدند مردم ما از نظر روحی و زندگی در امان باشند از نظر اقتصادی هم امید است مشکلات برطرف شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
واقعاً درسته. انگلیس باعث نفاق و تفرقه و آمریکا جنایتکار
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
فیش حقوقی شان چند تا صفر داره
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
آره حتما تو راست میگی