سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۷۵ هزار ماموریت اورژانس در گیلان

سخنگوی اورژانس گیلان از انجام بیش از ۷۵ هزار ماموریت اورژانس گیلان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

مسعود جوبنه در جمع خبرنگاران گفت: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان بخشی از سیستم جامع تامین خدمات سلامت، با ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در خارج از بیمارستان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث به مراکز درمانی، نقش خود را ایفا می‌کند، هدف اصلی خدمات پیش بیمارستانی، بررسی اولیه بیماران و مصدومین و ارائه خدمات درمانی به افرادی است که به خدمات فوری نیاز مبرم دارند. 

سخنگوی اورژانس گیلان با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۷۵ هزار و ۹۶۷ ماموریت توسط اورژانس گیلان انجام شده است، گفت: از این تعداد  ۵۷ هزار و ۴۶۷ مورد مربوط به ماموریت‌های غیر تصادفی از قبیل بیماری‌های، قلبی، مغزی، تنفسی و ... بوده است و تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰مورد مربوط به ماموریت‌های تصادفی بوده که نسبت به سال گذشته در این زمان ۱۱/۵۲ درصد رشد داشته است.

سخنگوی اورژانس گفت:از این تعداد ماموریت‌های تصادفی انجام شده تعداد  ۱۰ هزارو ۶۵۰ ماموریت شهری و ۷ هزار و ۸۵۰ مورد تصادف جاده‌ای بوده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس گیلان به توانمندی کارکنان عملیاتی فوریت‌های پزشکی اشاره کردو گفت: همکاران پر تلاش اورژانس پیش‌بیمارستانی، با تمام توان و با استعانت از خداوند بزرگ، توانستند در این مدت تعداد ۱۱۶ تن از بیماران را حین انتقال به مرکز درمانی، احیا و به زندگی باز گردانند.
 جوبنه افزود: انجام اقدامات درمانی اولیه، پیشگیری ازبروز ناتوانی‌ها و انتقال صحیح و سریع مصدومین توسط پرسنل تخصصی متبحر و آموزش دیده به مرکز درمانی ازجمله وظایف مهم اورژانس است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.