سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال توافق قریب‌الوقوع طرفین نزاع در سودان با وساطت عربستان

روزنامه العرب گزارش داده است که به زودی و با وساطت عربستان، فرمانده ارتش و فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان با یکدیگر توافق خواهند کرد.

فرماندهان دو طرف درگیری در سودان در راستای آغاز مسیر جدیدی برای مذاکره و پایان دادن به جنگ جاری بین خود، به عربستان سفر کرده اند.

روزنامه "العرب" چاپ لندن، از توافقی قریب الوقوع میان عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو، معروف به حمیدتی، فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور، تحت نظر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی خبر داده است.

این روزنامه توضیح داده است که فرمانده ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع مذاکراتی را تحت نظر ولیعهد عربستان انجام خواهند داد که شامل آتش بس و ایجاد نقشه راه سیاسی جدید برای پایان دادن به جنگ جاری در سودان است.

العرب به نقل از یک منبع آگاه سودانی اعلام کرده است که البرهان و حمیدتی شب گذشته وارد عربستان شده اند که این اقدام نشان دهنده آغاز مذکرات جدیدی است.

این سفر از پیش اعلام نشده که ظاهرا طرفین سعودی وسودانی سعی در محرمانه بودن آن دارند، پس از آن انجام می‌شود که مذاکرات ماه مه  که با فشار سعودی-آمریکایی در جده انجام شد، متوقف گردیده بود. طی مذاکرات جده، یک توافق آتش بس شکننده بدست آمد.

فرماندهان ارتش و پشتیبانی سریع از زمان آغاز درگیری‌های مسلحانه جاری در سودان در ۱۵ آوریل هرگز مستقیماً با یکدیگر ملاقات نکرده‌اند، به گونه‌ای که در مذاکرات جده فقط نمایندگان آن‌ها حضور داشتند.

هنوز مشخص نیست که آیا این دو ژنرال و شرکای سابق در اداره دولت انتقالی به طور مستقیم تحت نظارت ولیعهد سعودی گفتگو خواهند کرد یا اینکه این گفتگو‌ها غیرمستقیم خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.