سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعتبار حمایتی ۳۵۰ میلیون تومانی به شرکت‌های نوپا در جشنواره دانشمندان جوان علوم پایه

دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از برگزاری و راه های شرکت در این جشنواره خبر داد.

شادی جمیلی ، مدیر دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در خصوص این جشنواره گفت: امسال هفتمین دوره برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان بوده که تاکنون شش دوره موفق را پشت سر گذاشته است و اولین سال برگزاری این جشنواره در تاریخ ۱۳۹۶ با حمایت صندوق پژوهشگران و فناوران کشور در حوزه علوم پایه برگزار شد و همچنان در این حوزه ادامه دارد.

او افزود: حوزه انتخابیه این جشنواره علوم پایه است؛ به دلیل این که در سطح کشور و دنیا مهم است و ما سعی کرده ایم از ایده پردازان این حوزه برای اشتغال و کسب‌وکار استفاده کرده و به آن‌ها در پیشبرد حوزه علوم پایه کمک کنیم. تبدیل ایده‌های بنیادی به ایده‌های کاربردی از اولویت‌های این جشنواره برای ایده‌پردازان است.

مدیر دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان بیان کرد: حوزه‌های برگزاری جشنواره علوم زیستی، شیمی، ریاضی، کامپیوتر، فیزیک، زمین شناسی و هوش مصنوعی است. این جشنواره دو سال در حوزه بین الملل نیز فعالیت داشته است و از ایده‌پردازان خارجی که داخل ایران هستند و به زبان فارسی تسلط دارند و یا ایرانی‌های مقیم کشور‌های دیگر نیز دعوت کرده است. 

او تصریح کرد: در بخش ایده‌پردازان از ۱۲ ایده‌پرداز حمایت کرده و در هر حوزه به ۲ نفر یا دو تیم ایده پرداز ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده می‌شود. در بخش کسب‌وکار‌های نوپا نیز اعتبار‌های حمایتی ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. استاد نمونه‌های جوان نیز مبلغ حمایتی ۱۵۰ میلیون تومان را دریافت خواهند کرد.

جزئیات بیشتر را در فیلم زیر مشاهده کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.