سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل هواشناسی ایلام:

بارش‌های فصل پاییز در ایلام فراتر از نرمال پیش بینی شده است

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: پیش بینی جوی پاییزه نشان می‌دهد که بارش‌های فصل پاییز در سطح استان نرمال و فراتر از نرمال باشد.

سیروس نادری زرنه مدیرکل هواشناسی ایلام اظهار کرد: بارش‌های موثر پاییزه استان بنا بر پیش بینی‌ها از اواخر دهه سوم مهرماه تا نیمه اول آبان ماه صورت می‌گیرد هرچند در این بازه زمانی احتمال بارش‌های ضعیف و پراکنده وجود دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی‌های پاییزه حکایت از فصلی پربارش در استان ایلام را دارد و بنابراین انتظار ترسالی در فصل پاییز می‌رود.

وی مطرح کرد: علاوه بر ایلام بارش‌های فصل پاییز در استان‌های واقع در ۲ سوی رشته کوه زاگرس شمالی تا جنوبی، شمال غرب و روی رشته کوه البرز و استان‌های جنوب آن و شمال شرق با احتمال زیاد بیش از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد:امیدواریم با توجه به شروع سال آبی جدید (سال آبی از اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد است) و پیش بینی بارش نزولات جوی نرمال و فراتر از نرمال، برخلاف سال‌های اخیر، برای فصل پاییز امسال شاهد کمبود بارش و خشکسالی در این مناطق نشویم.

نادری زرنه گفت: طبق جدول اطلاعات پهنه ای، بارش‌ها از ابتدای سال آبی گذشته از اول مهر ۱۴۰۱ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ بارش‌ها در استان ایلام ۳۹۵.۴ میلیمتر بوده در حالی که بارش‌های بلندمدت استان ۳۹۰.۷ میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام بیان کرد: بارش سال کامل آبی استان۳۹۱/۴میلیمتر بوده که درصد تامین بارش آبی سال گذشته ۱۰۱درصد بوده است.

برچسب ها: بارش باران ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.